Coordinació:
Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
Nombre de doctors: 3
Àrees d'aplicació:
El grup ha realitzat una investigació longitudinal durant set anys. Es tracta d’una investigació única a Espanya, i molt infreqüent en altres països, per l’edat, duració, intensitat i amplitud dels aspectes considerats. Comporta investigar el desenvolupament social i emocional de tot l’alumnat que va iniciar la seua escolaritat en l’educació primària el curs 2009-10 en deu aules de col·legis públics de Castelló i en set aules de Sevilla. Durant aquest període s’han administrat més de 20.000 qüestionaris (37 instruments diferents: contestats per alumnat, companys i companyes, professorat, familiars; informen de 198 indicadors directes). Paral·lelament, i en els mateixos col·legis de Castelló, s’ha vingut realitzat una intervenció amb l’alumnat que iniciava l’escolaritat un curs més tard. Aquesta intervenció es caracteritza per ser multinivell (amb tot l’alumnat en classe; amb xiquets i xiquetes amb necessitats de relació), multiagent (alumnat, companys i companyes, professorat, familiars), multicomponent (relacions positives professorat-alumnat; clima d’aula inclusiu; habilitats socioemocionals; suport a pares i mares), que ha donat lloc a una àmplia relació de programes, mètodes i materials. Com a mostra volem indicar que s’han realitzat 640 sessions de suport amb professors i professores, 175 activitats de currículum socioemocional distribuïdes per cursos, 387 hores d’enregistraments de relacions diàdiques entre xiquets i xiquetes, i un centenar d’actuacions amb mares i pares (sessions grupals de formació, entrevistes, entrevistes conjuntes, conferències i sessions informatives).
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
UJI | UJI-B2019-29 | EVOLUCIÓN, ANTECEDENTES Y CONSECUENTES DEL DESAGRADO SOCIAL EXPRESADO POR Y HACIA LAS CHICAS. ESTUDIO LONGITUDINAL A LO LARGO DE LA EDUCACIÓN PRIMARIA. | 01/01/2020 | 31/12/2022 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Advance Care Planning in Spain Article
Cristina Lasmarias, Virginia Elena Carrero Planes, Julia Fernández Bueno, Helena García Llana, Nani Granero Moya, Javier Judez, Nuria Pérez de Lucas, Iñaki Saralegui, Tayra Velasco.
ZEITSCHRIFT FÜR EVIDENZ, FORTBILDUNG UND QUALITAT IM GESUNDHEITSWESEN; Vol. 180 pp. 143-149. (2023). ISSN: 1865-9217
Ghislaine Marande Perrin, Ana Mercedes Vernia Carrasco.
ARTSEDUCA; Vol. 34 pp. 205-217. (2023). ISSN: 2254-0709
The Evaluation of Family Support Programmes in Spain. An Analysis of their Quality Standards Article
Victoria Hidalgo, Beatriz Rodríguez Ruiz, Francisco Juan García Bacete, Raquel A. Martínez González, Isabel López Verdugo, Lucía Jiménez.
PSICOLOGÍA EDUCATIVA; Num. 1 Vol. 29 pp. 35-43. (2023). ISSN: 1135-755X
Francisco Juan García Bacete, Victoria Muñoz Tinoco, Ghislaine Marande Perrin, Jesús Fermín Rosel Remírez.
SUSTAINABILITY; Num. 5 Vol. 13 pp. 1-28. (2021). ISSN: 2071-1050
Reasons for disliking a classmate: A comparative study with Spanish and Portuguese students Article
Francisco Juan García Bacete, Sofía Freire, Ghislaine Marande Perrin, Patricia Gamboa.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH; Vol. 105 pp. --. (2021). ISSN: 0883-0355
Francisco Juan García Bacete, Jesús Fermín Rosel Remírez.
ANALES DE PSICOLOGÍA; Num. 1 Vol. 37 pp. 101-103. (2021). ISSN: 0212-9728
Planificación compartida de la atención: la COVID-19, ¿una oportunidad? Letter
Cristina Lasmarías Martinez , Tayra Velasco Sanz, Virginia Elena Carrero Planes, Nani Granero Moya.
MEDICINA PALIATIVA; Num. 3 Vol. 27 pp. 267-268. (2020). ISSN: 1134-248X
Propuesta de un repertorio bibliográfico sobre enfermedad crónica avanzada y cuidados paliativos Article
José M. Tenías Burillo, José R. Navarro Sanz, Virginia Elena Carrero Planes, María Jesús Castellote.
MEDICINA PALIATIVA; Num. 1 Vol. 26 pp. 77-83. (2019). ISSN: 1134-248X
Francisco Juan García Bacete, Ghislaine Marande Perrin, Amori Yee Mikami.
JOURNAL OF SCHOOL PSYCHOLOGY ; Vol. 77 pp. 124-138. (2019). ISSN: 0022-4405
Children’s Awareness of Peer Rejection and Teacher Reports of Aggressive Behavior Article
Francisco Juan García Bacete, Ghislaine Marande Perrin, Barry H. Schneider, Antonius H. N. Cillessen.
INTERVENCION PSICOSOCIAL; Num. 1 Vol. 28 pp. 37-47. (2019). ISSN: 1132-0559
Francisco Juan García Bacete, Gonzalo Musitu Ochoa, Anna LLopis Lluesca.
INFAD(International Journal of Developmental and Educational Psychology); Num. 2 Vol. 1 pp. 33-50. (2019). ISSN: 0214-9877
Parenting styles, cyberaggression, and cybervictimization among adolescents Article
David Moreno Ruiz, Belén Martínez Ferrer, Francisco Juan García Bacete.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR ; Vol. 93 pp. 252-259. (2019). ISSN: 0747-5632
Treballs presentats en congressos publicats
Niños y niñas en relación: amistades, enemistades y grupos en clave de género
M. V. Muñoz Tinoco, Francisco Juan García Bacete, I. Jiménez Lagares, Ghislaine Marande Perrin.
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD. Salamanca (España)
2019. ISSN: 0214-9877
Meta-percepción social en primer curso de educación primaria. Diferencias de género
Ghislaine Marande Perrin, Francisco Juan García Bacete, M. V. Muñoz Tinoco, Irene Jiménez Lagares.
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD. Salamanca (España)
2019. ISSN: 0214-9877
Razones de desagrado en las chicas de cuarto, sexto y octavo curso en Portugal
S. Freire, P. Gamboa, Francisco Juan García Bacete.
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD. Salamanca (España)
2019. ISSN: 0214-9877
Francisco Juan García Bacete, Ghislaine Marande Perrin, M. Victoria Muñoz Tinoco, Irene Jiménez Lagares.
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD. Salamanca (España)
2019. ISSN: 0214-9877
Serveis
Més informació
Paraules clau