UJI Motorsport viatja fins a Hongria per a competir en Formula Student, la Fórmula 1 entre universitats

28/07/2017 | SCP

UJI Motorsport, l'equip de Formula Student de la Universitat Jaume I, ha viatjat del 20 al 23 de juliol fins al circuit d'Euro-Ring a Hongria per a disputar una de les proves del Formula Student, campionat estudiantil de motor considerat l'avantsala de la Fórmula 1, i provar així el monoplaça que han dissenyat i construït de manera íntegra.

UJI Motorsport, amb tan sols dos anys d'experiència, ha sigut el primer equip espanyol a classificar-se per a la prova celebrada en la capital hongaresa en la qual més de 30 equips de joves universitaris de tot el món han mostrat el treball de tota una temporada en diferents proves tant estàtiques com dinàmiques.

En el circuit s'han concentrat alguns dels equips més importants de la competició, que se situen des de fa anys en els primers llocs de la classificació. Aquests equips compten amb un gran suport de les seues universitats i, a causa de la seua antiguitat i bons resultats, també compta amb el suport d'una gran llista d'empreses patrocinadores com ara Audi, Mercedes Benz, Skoda, Bosch o Porsche.

Malgrat el gran treball realitzat durant tota la temporada i la qualitat del monoplaça, el cotxe d'UJI Motorsport no va poder prendre eixida en les proves dinàmiques celebrades en el circuit hongarès a causa d'una fallada en el sistema de frenat que, per la seua dificultat i els mitjans dels quals es disposava en el circuit, no va poder ser esmenat. Així i tot, l'equip de l’UJI va participar en les proves estàtiques aconseguint d'eixa manera arrapar alguns punts en la classificació general. A més, segons apunten els membres de l'equip, l'experiència ha servit per a aprendre dels rivals i sobretot dels jutges, que s'han bolcat amb els seus consells a ajudar l'equip més jove de la competició.

Així, aquesta primera parada ha permès a l'equip de l’UJI testar el monoplaça per a poder corregir les fallades oportunes i assegurar-se una bona actuació en la següent prova del campionat que se celebrarà el pròxim 24 d'agost al Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló.

Un monoplaça low-cost

Malgrat les grans diferències de pressupostos entre equips, UJI Motorsport ha aconseguit crear un monoplaça competitiu al mateix nivell d'altres universitats amb pressupostos que superen el milió d'euros com és el cas d'alguns equips alemanys o nord-americans.

Quant a equips espanyols, el de l’UJI és l'equip amb el cotxe més econòmic, ja que està valorat en uns 40.000 €, seguit ja de la Universitat de Biskaia amb un pressupost de 85.000 €, pressupost en el qual s'inclouen la fabricació del vehicle, els esdeveniments i els viatges que es realitzen per a competir.

Formula Student, el futur de l'enginyeria automobilística

Formula Student (FS) és la competició estudiantil de motor més important d'Europa. Avalada per grans enginyers i empreses com ara Bosch, Land Rover, Jaguar o Mercedes Benz, la competició ajuda joves enginyers i enginyeres a innovar i formar-se en el món de l'automobilisme des de fa més de 30 anys.
La prova crea l'escenari ideal perquè els estudiants demostren i avaluen les seues capacitats per a oferir un producte complex i integrat en l'exigent entorn d'una competició automobilística, així com l'oportunitat perfecta per a ser vistos per grans empreses del sector que aposten per joves talents.