Oci, esport i cultura amenitzen la Setmana de Benvinguda a l’estudiantat de l'UJI

24/10/2016 | SCP

Un any més, la comunitat universitària ha gaudit de cinc dies de plena activitat cultural i lúdica al campus en la tradicional Setmana de Benvinguda, organitzada pel Consell de l'Estudiantat. Com ja és habitual, l’Àgora universitària ha acollit al llarg de tota la setmana una fira alternativa on els assistents han pogut participar en tallers d’enfilada d’arracades, tir amb arc, torn de ceràmica o polseres de cuir; provar la seua habilitat en els jocs tradicionals, o degustar un bon crep, tall de pizza o kebab mentre donaven una ullada als diferents estands.

El vessant més reivindicatiu i compromés amb la societat també ha estat present a la Setmana amb un cicle de conferències sobre igualtat de gènere, debats sobre la normativa de progrés, el 3+2 i la situació de Renfe i xarrades sobre l’assetjament escolar.

Les activitats de caràcter més lúdic tampoc no podien faltar en aquesta cita anual que enguany ha comptat amb tallers de risoteràpia, campionats de futbolí i combats de pistoles làser, a més de les actuacions del mag i hipnotitzador Toni Pons, i els monòlegs de Dani Lagi, Nene, Óscar Tramolleres i Agustín Giménez.

D’altra banda, els amants de l’esport han pogut participar en els campionats de futbol 5, pàdel i tennis de taula del Servei d'Esports; cremar algunes calories en les classes de zumba; aprendre alguns passos de ball al ritme de música llatina, o practicar tai-txi. Així mateix, s’han celebrat unes jornades d’esport adaptat, que han comptat amb la participació de la nadadora Ariadna Edo i el triatleta Jairo Ruiz i en les quals s’ha realitzat una exhibició de bàsquet adaptat.

Per últim, en el vessant solidari, l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat ha promogut el comerç just i el consum responsable amb diverses activitats i ha realitzat una campanya de recollida d’aliments per al Banc d’Aliments de Castelló.