Menador espai cultural acull les primeres jornades de formació de públic de jazz

12/01/2018 | SCP

Menador espai cultural ha acollit en desembre les primeres jornades de formació de públic de jazz. Organitzades pel Servei d’Activitats Socioculturals de la Universitat Jaume I, les jornades han  permès als assistents gaudir de tallers, conferències i concerts.

L’objectiu de les jornades va ser que el públic interactuara amb el jazz apropant-se a un discurs artístic ple de particularitat i d’individualitat. Així els assistents van poder realitzar tallers com el de Fernando Brunet, sobre l’instrumentista i el so digital, dirigit al públic més professional.

Juan Francisco Ballesteros i Jordi Albert van realitzar una escolta activa del jazz. També es va dur a terme la gravació amb música en directe, i diverses entrevistes, del programa Discópolis Jazz de Ràdio 3 amb José Miguel López.

Per últim, de la mà de la fundació Cemijazz, va tindre lloc una activitat dirigida al públic familiar, i que per primera vegada a Espanya posava en pràctica l’escolta i participació activa amb el jazz.

En el terreny específic del jazz s’ha avançat en els darrers anys en una major difusió de les propostes musicals, així com en l’organització d’activitats educatives orientades a la creació de formacions musicals. L’apropament a aquesta música a voltes és complex però necessari en alguns sectors de la societat que en ocasions no accedeixen a una oferta cultural tan específica, d’ací l’organització d’aquestes jornades per a la formació del públic. El jazz, com a manifestació cultural, és una expressió artística que no és propietat de l’elit cultural, sinó que és un mode d’expressió que des d’una estètica plenament lliure permet la interacció amb les diferents estètiques locals i regionals, els modes de comprendre el món de cada individu i les particularitats que succeeixen entre context i creació.

Vídeo en diferents formats