Álvarez Molina defensa a l’UJI un canvi en el sentit del model econòmic perquè «si l’economia no és social, no és economia»

11/10/2017 | SCP

•  desarrollo-local Jornada_Tecnica_DL_17DLL082_in

FOTO: Damián LLorens

Francisco Álvarez Molina ha assegurat que «cal canviar el sentit del model econòmic, de baix a dalt, i dotar-lo de rostre humà, perquè si l’economia no és social, no és economia». El director general d’Economia, Emprenedoria i Cooperativisme de la Generalitat Valenciana ha sigut l’encarregat d’impartir la conferència inaugural de la IV Jornada Tècnica de Professionals del Desenvolupament Local dedicada a «Emprenedoria social i desenvolupament local: cap a una economia sostenible» celebrada a la Universitat Jaume I de Castelló.

Durant la seua intervenció, Álvarez Molina ha defensat el sentit de les paraules, com la d’economia, que implica l’àmbit social, o de sostenibilitat, que «hauria d’anar lligada sempre a tres esferes: medi ambient, economia i social i avaluar com afecten les decisions en els tres àmbits. Per últim, ha indicat que l’emprenedoria no és qüestió només de tecnologia, sinó que «cal mirar a l’entorn, i pensar que es pot canviar o millorar, perquè el 70% dels èxits en emprenedoria són modificacions del que ja existeix». A més a més, ha afirmat que «no existeix una edat per a emprendre» i que les entitats locals, més a prop de la ciutadania, «són les que poden orientar millor per l’emprenedoria».

En la inauguració, el director de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local a Castelló, Vicente Budí, ha destacat la col·laboració que hi ha entre l’àmbit acadèmic i professional i el suport que aquesta institució brinda a totes aquelles iniciatives que són interessants per al desenvolupament local. Per la seua banda, la presidenta de l’Associació de Tècnics de Gestió de Desenvolupament Local (ADLYPSE-Castellón), Maria Segura Gras, ha indicat que «les corporacions locals són el motor de creixement en el seu entorn», per això, és necessari dotar-los de recursos, materials i humans, perquè ajuden a la promoció les iniciatives locals i fomenten l’emprenedoria de forma sostenible en l’àmbit medi ambiental, social i econòmic.

Per últim, el vicerector d’Economia i Personal d’Administració i Serveis, Miguel Ángel Moliner, ha comentat que molt positiu que les persones que treballen en aquest àmbit puguen intercanviar coneixements en l’àmbit teòric, i sobretot, en el pràctic. El vicerector ha destacat la importància de reflexionar sobre altres tipus d’economies i el valor de les persones que treballen com agents de desenvolupament local i ha demanat «pro activitat» a les persones implicades perquè està convençut que «existeix un gran potencial en emprenedoria en l’àmbit local».

Les jornades han estat organitzades per la Federació de Personal Tècnic en Gestió del Desenvolupament Local (ADLYPSE-Castelló), juntament amb l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL) de la Universitat Jaume I i amb la col·laboració de SASC-UJI, Generalitat Valenciana, SERVEF, Diputació de Castelló, ADLYPSE-CV i FEPRODEL.

Imatges