La col·lecció «Aldea Global» en què participa Publicacions de l’UJI obté el segell de qualitat en edició acadèmica

05/09/2017 | SCP

Vint-i-nou col·leccions publicades per editorials universitàries i científiques espanyoles, tant públiques com privades, entre les quals hi ha la col·lecció «Aldea Global» en què participa Publicacions de la Universitat Jaume I, han obtingut el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica - Academic Publishing Quality (CEA-APQ) en la seua primera convocatòria, una distinció que en la pràctica implica un reconeixement de la qualitat científica i editorial en haver superat favorablement els requisits de qualitat informativa, política editorial, processos editorials, reputació i prestigi que aquest exigeix.

Set de les col·leccions, han aconseguit, a més, esments especials d'internacionalitat, que hi destaquen la presència d'autors estrangers. Les vint-i-nou col·leccions que han superat amb èxit el procés d'avaluació mantindran el segell i, per tant, el reconeixement de la seua qualitat científica i editorial per un període de tres anys comptadors des de la resolució definitiva de la convocatòria, realitzada el 27 de juliol de 2017.

Iniciativa pionera a Europa

El Segell de Qualitat en Edició Acadèmica-Academic Publishing Quality (CEA-APQ) és una iniciativa pionera a Europa. Promogut per la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE) i avalat per l'Organisme Autònom de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), té com a objectiu reconèixer les millors pràctiques dins de l'edició universitària espanyola i convertir-se en un signe distintiu que, tant les agències d'avaluació de l'activitat investigadora com la comunitat acadèmica i científica, puguen identificar fàcilment. Pretén igualment ser una via per a promoure i estimular la qualitat en l'edició acadèmica.

L'UNE treballa en aquest projecte des de fa cinc anys i amb l'ANECA i la FECYT des del 2014. L'actual presidenta de l'UNE, Ana Isabel González, ha sigut la responsable de coordinar els treballs amb ambdues institucions, així com amb els grups de recerca que han participat en la creació del segell: E-lectra (Universitat de Salamanca), EC3 Avaluació de la Ciència i la Comunicació Científica (Universitat de Granada) i ÍLIA (CSIC).