Estudiantat de Mestre de Primària de l’UJI mostra el seu projecte escènic a 400 alumnes del col·legi Ágora Lledó International School

11/01/2017 | SCP

L’estudiantat del Grau en Mestre/a d'Educació Primària de la Universitat Jaume I de Castelló ha portat el «Projecte escènic: aprenent i ensenyant música» a més de 400 alumnes de primària del col·legi Ágora Lledó International School, a través del qual els futurs mestres han posat en pràctica les competències musicals que han adquirit en l’assignatura de Didàctica de l’Expressió Musical en Educació Primària des de les pedagogies actives.

Aquest projecte, que ja es va mostrar en la seua primera fase en la Conferència ISME de 2016 (International Society for Music Education) a Glasgow i que té com a objectiu principal aprendre de manera activa la didàctica de la música treballant per tasques i projectes, va suscitar l'interès de diferents universitats dels Estats Units. La professora de l'Àrea de Didàctica de l'Expressió Musical de l'UJI i responsable del projecte, Ana M. Vernia Carrasco, juntament amb Amparo Porta, responsable de l'àrea, destaquen el bagatge pràctic que proporciona a l’estudiantat i esperen que els resultats d'enguany siguen rellevants per a adoptar noves estratègies dirigides a la millora de la qualitat educativa. Així mateix, destaquen l'esforç i la capacitat de treball en grup de l’estudiantat, que ha mostrat una gran motivació per l'assignatura i també satisfacció per aconseguir superar les competències musicals.

Per la seua banda, el col·legi Ágora Lledó, que compta en el seu programa de música amb els professors Víctor Peris i Sven Valcárcel, ha mostrat un especial interès per oferir el projecte en els seus espais, facilitant i valorant el procés.