El cicle «Nou cinema» porta les últimes propostes del millor cinema d'autor al Paranimf de l’UJI L'aclamada per la crítica «Solo el fin del mundo» de Xavier Dolan es podrà veure al costat de les últimes propostes d’Isaki Lacuesta, Albert Serra i Corneliu Porumboiu

13/01/2017 | SCP

El cicle Nou Cinema, dedicat al cinema d'autor i independent en versió original subtitulada, projectarà al Paranimf de la Universitat Jaume I algunes de les propostes més interessants dels últims mesos amb pel·lícules com La propera pell, del director català Isaki Lacuesta, guanyadora del premi especial del Jurat a Màlaga; La mort de Louis XIV, del també català Albert Serra; El tesoro (Comoara) de l'exponent del nou cinema romanés Corneliu Porumboiu o l'aclamada com a millor pel·lícula de 2016 per la crítica Solo el fin del mundo (Juste la fi du monde) de Xavier Dolan. Les projeccions tindran lloc dissabtes i diumenges a les 19.30 hores, amb un preu de 3,5 euros per entrada i de 2,5 euros per a les tarifes reduïdes.

El cicle s'obrirà el 14 i 15 de gener amb La propera pell, del director Isaki Lacuesta, guanyadora dels premis a la millor direcció, actriu i premi especial del Jurat al Festival de Màlaga 2016. Un adolescent desaparegut torna després de vuit anys, quan tots el donaven per mort, juntament amb la seua mare i el seu oncle i s'incorpora a la vida familiar, marcada pel misteri de la seua desaparició. Però… és realment el xiquet que va desaparèixer? La cinta es projectarà en versió original en català, francès i castellà amb subtítols en català.

El cap de setmana del 28 i 29 de gener es podrà veure La mort de Louis XIV, coproducció d'Espanya, França i Portugal del director català Albert Serra amb un excel·lent acolliment per part de la crítica. Agost, 1715. Després de tornar d'un passeig, Lluís XIV sent un fort dolor en la cama. Els dies següents, el rei continua amb les seues obligacions, però li costa dormir i la febre ho consumeix. Sense fam i sense forces, la seua salut s'afebleix progressivament. És el principi de la lenta i dolorosa agonia del monarca més important de França, envoltat de fidels i metges.

El denominat nou cinema romanés estarà present amb El tesoro (Comoara) de Corneliu Porumboiu, guanyadora del premi al Millor Repartiment en el Festival de Cannes 2015, que es projectarà els dies 18 i 19 de febrer. A Bucarest, Costi és un jove pare de família feliç. A les nits, li agrada llegir les aventures de Robin Hood al seu fill de sis anys per a ajudar-ho a adormirse. Un dia, el seu veí li confessa que està segur que hi ha un tresor soterrat en el jardí dels seus avis i si  Costi  accepta llogar-li un detector de metalls i acompanyar-ho per un dia, estaria disposat a compartir el botí amb ell. Encara que al principi es mostra escèptic, i malgrat tots els obstacles, finalment es deixa portar per l'aventura.

El cicle es tancarà els dies 4 i 5 de març amb Solo el fin del mundo (Juste la fi du monde), pel·lícula considerada pels principals rànquings de cinema com la millor de 2016. Xavier Dolan dirigeix aquesta coproducció de França i Canadà guanyadora del Gran Premi del Jurat del Festival de Cannes 2016. Després de dotze anys d'absència, un escriptor torna al seu poble natal per a anunciar a la seua família que s'està morint. A mesura que el ressentiment reescriu el transcurs de la vesprada, els conflictes apareixen alimentats pel dubte i la solitud. Mentrestant, qualsevol intent per emfatitzar es veu sabotejat per la incapacitat de les persones per a escoltar i voler.

Programació Paranimf