Set universitats i la Fundació Trinidad Alfonso llancen Uniesport per a promocionar l'esport universitari a la Comunitat Valenciana

10/05/2016 | SCP

Set universitats valencianes pertanyents a la Comissió Autonòmica de l'Esport Universitari (CADU) i la Fundació Trinidad Alfonso (FTA) han signat un conveni de col·laboració per a la promoció de l'esport universitari. Aquest acord suposa el naixement del projecte Uniesport i permetrà el desenvolupament d'accions en l'àmbit tant de l'esport d'elit universitari com de l'esport popular, així com l'impuls conjunt del treball desenvolupat per CADU que promou els valors educatius i de formació integral que aporta l'esport.

El conveni subscrit per la FTA, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat d'Alacant, la Universitat Jaume I, la Universitat Miguel Hernández d'Elx, la Universitat CEU Cardenal Herrera i la Universitat Catòlica de València, s'ha presentat el dimarts 3 de maig de 2016 en un acte celebrat a l'edifici d’EDEM, a la Marina Reial Joan Carles I de València, i ha comptat amb la presència dels rectors de les set universitats i de la directora de la Fundació, Elena Tejedor. A l'esdeveniment han assistit també vicerectors i responsables dels serveis d'esports de les universitats.

A través del projecte Uniesport, les universitats i la Fundació Trinidad Alfonso cerquen col·laborar per a impulsar projectes conjunts vinculats amb l'esport; contribuir al desenvolupament de l'esport universitari en tots els seus àmbits; conscienciar la societat i els esportistes de la importància de conciliar esport i estudis, i irradiar i donar visibilitat als valors de la cultura de l'esforç que promou la Fundació.

Carlos Hernando, director del Servei d'Esports de la Universitat Jaume I, en nom dels serveis d'esports universitaris, ha destacat que «per als serveis d'esports de les set universitats, aquest projecte és el reconeixement social per part d'una institució externa, la Fundació Trinidad Alfonso, de la labor realitzada durant més de vint anys per la normalització de l'activitat física i l'esport en la formació integral de les persones a la universitat».

Per la seua banda, Elena Tejedor ha afirmat que des de la Fundació estan «convençuts que l'èxit dels projectes que emprenem depèn d'envoltar-se de bons companys de viatge. En aquest cas, és un orgull arrancar aquest Uniesport de la mà dels millors. Aspiràvem des de fa molt temps a arribar a un acord amb les universitats de la Comunitat».

Finalment, el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, en representació de tots els rectors, ha destacat «l'exemple de compromís social i mecenatge de la Fundació Trinidad Alfonso», així com el fet que amb aquest conveni es contribuïsca «no sols al desenvolupament de l'esport universitari, sinó també a la conscienciació en la pràctica esportiva universitària, a la promoció d'hàbits de vida saludable i a la cerca de l'excel·lència esportiva unida a l'excel·lència acadèmica, reforçant una cultura universitària de l'esforç».

El conveni preveu el desenvolupament d'accions concretes en l'esport d'elit, entre les quals destaca el programa de conciliació de l'esport i els estudis universitaris per a esportistes del Projecte FER de la Fundació; la creació dels «Premis Fundació Trinidad Alfonso per a esportistes universitaris» i l'establiment d'un programa de competicions. En l'àmbit de l'esport popular, s'estableix la col·laboració de les vuit entitats amb vista a fomentar la pràctica de l'esport, a tots els nivells, entre l’estudiantat universitari. També es preveu l'organització d'activitats en els set campus amb motiu de la celebració del Dia Internacional de l'Esport, el dia 6 d'abril de cada any.

Finalment, el conveni contempla impulsar el treball desenvolupat pel col·lectiu CADU al llarg de les seues dues dècades d'existència. En aquest sentit, es desenvoluparà un pla de voluntariat per als esdeveniments en què col·labora la Fundació a tota la Comunitat Valenciana; es realitzaran campanyes informatives sobre aquest projecte conjunt en les pàgines web dels serveis d'esports de les set universitats i s'organitzaran programes conjunts de promoció i formació.