L'equip éBRICKhouse de l’UJI col·laborarà amb Castelló en mobilitat i sostenibilitat urbanes

31/03/2016 | SCP

•  reuinio-ebrickhouse e-brick-house_16DLL041

Primera reunió celebrada a Espaitec. | FOTO: Damián Llorens

L'equip éBRICKhouse de la Universitat Jaume I, especialitzat en projectes de construcció d'habitatges solars, col·laborarà amb l'Ajuntament de Castelló en l'impuls d'accions dirigides a millorar la mobilitat urbana, l'eficiència energètica dels edificis i l'urbanisme sostenible a Castelló. L'acord de col·laboració es concretarà en els pròxims mesos, després d'una primera reunió celebrada al Parc Científic, Tecnològic i Empresarial Espaitec de la Universitat Jaume I el passat 22 de març, en la qual van participar el regidor d'Ordenació del Territori, Mobilitat i Àrea Metropolitana de Castelló, Rafa Simó, i responsables de l'equip éBRICKhouse coordinat per la professora de Construccions Arquitectòniques Teresa Gallego.

Algunes de les accions de foment de l'estalvi energètic està previst que es desenvolupen durant la Setmana de la Sostenibilitat que es realitzarà a Castelló durant el mes de setembre i posaran l'accent en la conscienciació entre joves i empreses sobre la importància de l'eficiència energètica als edificis. «Un dels compromisos d'aquest govern és estrènyer la col·laboració amb la Universitat Jaume I, i en aquesta línia s'emmarca aquesta col·laboració amb l'equip éBRICKhouse», ha subratllat Simó. El regidor ha afegit que «hem d'aprofitar les sinergies que es puguen generar entre l'Ajuntament i la Universitat amb l'intercanvi de coneixements i experiències». El responsable de l'Àrea d'Ordenació del Territori ha insistit que «des de l'Ajuntament de Castelló sempre estarem oberts a la col·laboració amb empreses i entitats capdavanteres en R+D+i que puguen aportar un valor afegit a la nostra ciutat».

En la trobada, els responsables d’éBRICKhouse 2016 van exposar a Rafa Simó el projecte en el qual participa un equip multidisciplinari i internacional format per alumnes i professors de la branca d'arquitectura i enginyeria de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI, la missió del qual és redissenyar i reconstruir el prototip de casa solar que es va portar a la competició Solar Decathlon Europe 2014 i que es quedarà com a edifici permanent al campus per a ser visitat i aprofitat com a living lab. El regidor va destacar la labor que està realitzant la Universitat Jaume I amb aquest tipus de projectes, en els quals s'anima l'estudiantat i els col·laboradors a participar en iniciatives que fomenten la innovació i l’emprenedoria, així com el desenvolupament personal i professional.