L’UJI distingeix Posteguillo com a ambaixador honorífic Després de dos anys el programa «Ambaixadors i ambaixadores de la Universitat Jaume I» té 140 ambaixadors internacionals i 30 nacionals

09/06/2014 | SCP

La Universitat  Jaume I va celebrar el passat 29 de maig l’acte de reconeixement als participants en el programa «Ambaixadors i ambaixadores de la Universitat Jaume I» que té com a objectiu la promoció de la Universitat tant en l’àmbit nacional com internacional a través de representants de la mateixa institució.

En l’acte, que va comptar amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent; la vicerectora de Cooperació, Relacions Internacionals i Institucionals i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet; el vicerector de Planificació Estratègica, Qualitat i Comunicació, Miguel Ángel Moliner; el president del Consell Social, José Luis Breva, i el director de Comunicació i Relacions Institucionals de BP Oil España, Virgilio Esparza, es va fer entrega dels diplomes als ambaixadors i ambaixadores i es va lliurar la distinció d'Ambaixador Honorífic al professor de l’UJI i escriptor Santiago Posteguillo per la seua labor notable en la promoció de l’UJI.

Vicent Climent va posar de manifest l’èxit de la iniciativa en els dos anys que porta en marxa i va assenyalar que «és necessària una projecció exterior per a posar en valor no sols la Universitat, sinó també el territori». Així mateix, va destacar l’eficiència del programa per a oferir informació de primera mà a través de la vivència i l’experiència real, una comunicació que «dóna credibilitat i transmet la calidesa humana en tot allò que fem a la Universitat», va apuntar.

D’altra banda, el rector va afirmar que «és un orgull comptar amb Santiago Posteguillo com a professor pels seus valors com a persona, la seua sensibilitat docent i el seu bagatge com a escriptor que també nodreix l’activitat que exerceix a l’UJI». Així mateix, va qualificar Posteguillo d’«exemple d’honesta fidelitat» cap a la institució per la gran labor de difusió que sempre realitza de l’UJI.

Per la seua part, Posteguillo va afirmar que els seus llibres tenen popularitat en gran part perquè requereixen investigació, una labor de recerca que li ha ensenyat l’UJI. «Quan vaig a promocionar les meues novel·les per Espanya i Llatinoamèrica, sempre dic que em presenten com a professor de l’UJI perquè la Universitat sempre m’ha donat el seu suport», va assenyalar.

En l’acte també es van presentar algunes dades sobre el programa complementades amb testimonis d’ambaixadors tant nacionals com internacionals. En l’àrea internacional, l’UJI té un total de 140 ambaixadors repartits en 44 països dels cinc continents. Per col·lectius, el personal docent i investigador és el que té més ambaixadors amb un total de 66 ixents i 10 entrants, mentre que el personal d’administració i serveis té 15 ambaixadors, 12 ixents i tres entrants. Pel que fa a la participació de l’estudiantat, aquesta ascendeix a 21 en la modalitat ixent i 16 en l’entrant. Finalment, un total de 12 antics alumnes són ambaixadors internacionals.

En l’àmbit nacional, el programa té 30 ambaixadors que exerceixen la seua labor principalment en l’àrea d’influència de la Universitat Jaume I, concretament a la Comunitat Valenciana, Conca, Albacete i Saragossa.

El programa «Ambaixadors i ambaixadores de la Universitat Jaume I», que té el patrocini de BP Oil Espanya, es va posar en marxa en març de 2012 com un programa dedicat a la promoció de la Universitat i la seua oferta formativa en els àmbits universitaris internacionals i centres d’educació secundària nacionals a través de representants de la mateixa institució: estudiants, professors, personal d’administració i serveis i antics alumnes tant de l’UJI com d’universitats estrangeres que hagen realitzat  una estada a la Jaume I. Les principals funcions dels ambaixadors i ambaixadores són realitzar xarrades informatives, entregar un lot informatiu en l’àrea de relacions internacionals, participar en fires educatives i oferir assessoria en línia.

Vídeo sencer i en altres formats