Set universitats valencianes aposten per promoure l’esport

04/04/2014 | SCP

• conveni esports conveni-esports foto13w

Representants de les set universitats valencianes durant la signatura del conveni. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

Els representants de set universitats valencianes han signat un conveni marc de col·laboració per a la promoció de l’esport universitari a la Comunitat Valenciana. A l’acte han assistit el rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent; el rector de la Universitat de València-Estudi General, Esteban Morcillo; el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco José Mora; el rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar; el rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, Jesús Tadeo Pastor; la rectora de la Universitat CEU-Cardenal Herrera, Rosa Visiedo, i José Alfredo Peris, en representació de la Universitat Catòlica de València San Vicente Mártir.

El conveni permetrà realitzar actuacions que contribuïsquen a la formació i el desenvolupament de l’activitat física i de l’esport. D’aquesta manera, les universitats valencianes afavoriran l’organització i participació en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari i cooperaran en el desenvolupament de competicions esportives. «La Comunitat Valenciana té una gran tradició en l’organització de campionats universitaris en què participen totes les universitats, el que s’ha traduït en un bon nivell del nostre esport universitari», ha destacat el rector de l’UJI, Vicent Climent, que ha afegit que «amb aquest conveni, les universitats valencianes continuem l’aposta per promoure l’esport universitari, tot i que la difícil situació econòmica no acompanye i moltes de les subvencions del Consell Superior d’Esport en aquest àmbit hagen desaparegut».

Climent també ha recordat que els campionats universitaris abasten 29 modalitats esportives diferents, sis de les quals són en esports d’equip, i que durant el curs 2012/2013 hi van participar prop de 3.000 esportistes. «Aquestes xifres demostren que l’esport és part fonamental de la formació integral que la Universitat ha d’oferir i transmetre al seu estudiantat», ha conclòs el rector.

El conveni també inclou l’intercanvi de coneixements i experiències, l’assessorament mutu i la formació i la investigació en l’esport.

A l’acte també han assistit el vicerector de Cultura i Extensió Universitària de l’UJI, Wenceslao Rambla; la vicerectora d’Alumnat i Extensió Universitària del CEU Cardenal Herrera, M. José González; Alicia López, cap del Servei d’Esports de la UPV; José Campos, cap del Servei d’Esports de la Universitat de València, i Carlos Hernando, cap del Servei d’Esports de l’UJI.

Fotografies