El director d'AS reconeix que els Jocs Olímpics no suposen una major venda per als periòdics esportius

04/09/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El director del diari AS, Alfredo Relaño, afirma que a diferència del que es puga pensar “els jocs olímpics no suposen una major venda per als periòdics esportius”. Des del periòdic que dirigeix, enviaran a vuit persones per cobrir la informació que generen els Jocs Olímpics de Londres que comencen el proper 27 de juliol, perquè és un esdeveniment molt important per a la societat “que embelleix molt el periòdic però no dona major renda, ja que l'aficionat a Espanya atén més al futbol, al motor i al bàsquet”. Relaño ha realitzat aquestes declaracions en la xerrada que ha impartit dins del curs d'estiu de la UJI “Noves tendències en periodisme esportiu”, dirigit pels professors del departament de Ciències de la Comunicació, Hugo Doménech i Pablo López.

El màxim responsable d'una de les quatre capçaleres dels diaris esportius més importants d'Espanya, ha explicat que amb l'Eurocopa gairebé ha passat el mateix ja que fins que Espanya no va arribar a quarts de final, els periòdics no es van vendre tant. Per explicar-ho amb dades reals, Relaño ha dit que quan Espanya va guanyar el Mundial de futbol a Sud-àfrica, AS va arribar a vendre 950.000 diaris el dia després de la victòria i 600.000 periòdics durant els cinc dies posteriors per la promoció d'una samarreta d'Espanya, quan el normal és que es venguen 200.000 periòdics en un dia. Amb la victòria d'Espanya en l'Eurocopa de 2008, les vendes van ser de 700.000 diaris el dia posterior al fet que guanyara La Roja i en aquesta Eurocopa 2012 ha baixat als 500.000, la qual cosa ha qualificat com “una certa fatiga de l'èxit”.

Tot això, segons Relaño, porta a definir com “la veritable essència dels quatre periòdics esportius és el campionat de la Lliga i la rivalitat del Madrid i el Barça”. Per al director del diari esportiu del Grupo PRISA actualment existeix “una premsa esportiva bona”, però amb una característica de rivalitat entre el Madrid-Barça. Sobre la importància d'Internet en els mitjans de comunicació, Relaño ha assenyalat que “els diaris de paper estem a molts anys que siga rendible Internet”, però per contra no veu problemes per a la ràdio ni la televisió per l'entrada d'aquest mitjà.

El curs “Noves tendències en periodisme esportiva” finalitzarà demà dimecres amb la intervenció del director de Comunicació de Rafa Benítez, Juan Francisco Sánchez, qui parlarà de “..Anglaterra sí que és diferent i també en els mitjans” i el periodista i professor, Luis Rojas amb “La importància del llenguatge i la deontologia professional en el periodisme esportiu”.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions