Un nou rànquing revalida l'UJI en el top 3% de les millors universitats del món

13/11/2017 | SCP

El rànquing Center for World University Rankings (CWUR) reconeix la universitat pública de Castelló entre les primeres 1.000 institucions d’educació superior en l’edició 2017. En concret l’UJI se situa en el lloc 782 entre més de 27.000 institucions que conformen el rànquing. Aquesta distinció ve a sumar-se a la que ja va rebre aquest estiu quan es va incorporar per primera vegada al prestigiós rànquing d’ARWU, també conegut com a rànquing de Xangai.

De les 27.770 institucions d’educació superior avaluades, aquest rànquing selecciona les 1.000 millors sobre la base de vuit indicadors entre els quals destaquen la qualitat de l'ensenyament i el professorat i el nivell d'ocupació de l’antic alumnat, paràmetres als quals s'atorga més pes a l'hora de la valoració global. A més a més, valora el nombre de publicacions, la influència i les citacions dels articles d’investigació, així com les patents internacionals.

La universitat pública de Castelló destaca especialment  en aspectes com el nombre de personal docent i investigador  que ha obtingut guardons internacionals importants; la qualitat de l’educació, valorada pel nombre d’alumnat que ha guanyat premis internacionals importants proporcionalment a la grandària de la universitat; el nombre d’antic estudiantat que ocupa càrrecs de primer executiu en els companyies més importants del món; el nombre de sol·licituds internacionals de patents; o les citacions, mesurades pel nombre d’articles d’investigació altament citats.

El CWUR és una de les llistes de referència mundial i es troba liderada per la Universitat d'Harvard. En l'àmbit nacional, el rànquing inclou, entre les mil millors universitats del món, un total de 40 institucions espanyoles entre les quals l’UJI es troba per davant d'universitats com la Miguel Hernández d’Elx, Alcalá, Valladolid, Murcia, Cádiz, Extremadura, Lleida, Jaén, Almeria, Carlos III o Rey Juan Carlos de Madrid o A Coruña.

El Center for World University Rankings s'elabora anualment a Aràbia Saudita i es presenta com «l'únic rànquing universitari mundial que mesura la qualitat de l'educació i la formació de l’estudiantat, així com el prestigi dels membres de les facultats i la qualitat de les seues recerques sense dependre de les enquestes ni de la presentació de dades de la universitat».

Més informació: http://cwur.org/2017.php