Setembre

20/12/2016 | SCP

Setembre
Recurs d'imatge biomedicina_sexe index

La recerca biomèdica, esbiaixada envers la biologia masculina

Un estudi de la Facultat de Ciències de la Salut argumenta que les diferències de gènere són fonamentals per a estudiar i tractar malalties, entre les quals hi ha les addiccions. Les dones presenten més vulnerabilitat a les drogues.

Recurs d'imatge imatgesocialnature index

La preocupació pel prestigi, tret essencial dels humans

Aconseguir una bona reputació promou en gran mesura la cooperació de les persones, segons una investigació de l’UJI

Recurs d'imatge aquifers index

Descriuen un complex procés d’intrusió marina a la Plana

Un equip d’investigadors de la Universitat Jaume I (UJI) ha descrit la formació, l’evolució i la geometria d’una migració ascendent d’aigua salina d’origen marí

Recurs d'imatge llet-salut index

Una recerca amb participació de l’UJI demostra que el consum de làctics no s'associa amb un increment del risc cardiovascular

Investigadors de l'UJI han participat en un estudi internacional en què s'ha demostrat que la ingesta de llet i els seus derivats no s'associa amb un increment del risc cardiovascular en poblacions mediterrànies i americanes.

Recurs d'imatge naukas index

Dos professors de l’UJI participen en Naukas 2016

Dos professors de la Universitat Jaume I han participat en el certamen Naukas 2016 de divulgació científica celebrat aquest cap de setmana a Bilbao.

Vocabulari científic: incendi forestal

Pau Aragó, investigador del Departament de Matemàtiques de la Universitat Jaume I, descriu el concepte d’incendi forestal.

Vocabulari científic: perovskita

Iván Mora-Seró, investigador del Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics, descriu el concepte de perovskita.