Gener

Gener
Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics (DFO)  grafeno-dfo index

Cèl·lula solar més eficient

El Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics (DFO) juntament amb investigadors de la prestigiosa Universitat d'Oxford, han creat i caracteritzat un dispositiu fotovoltaic que es fabrica a baixes temperatures i que presenta una alta eficiència.

Conrado Martínez genoma-piel index

Genètica i càncer de pell

Quan l'Homo sapiens va abandonar Àfrica es va produir una mutació en el gen que regular la síntesi de la melanina que afavoria l'absorció de la vitamina D però incrementava el risc de càncer de pell.

Santiago Luis. compostos index

Compostos minimalistes

Investigadors de l'UJI destaquen en el desenvolupament de compostos denominats minimalistes per les seues dimensions i simplicitat i bioinspirats per estar basats en la naturalesa.

Vocabulari científic: Biomimètica

Gregorio Guisado, investigador del Grup de Química Organometàl·lica i Catàlisi Homogènia, descriu el concepte biomimètica.

Vocabulari científic: Compost organometàl·lic

José A. Mata, investigador del Grup de Química Organometálica i Catàlisi Homogènia, descriu el concepte «compost organometàl·lic».

Vocabulari científic: Colesterol

Teresa Soler, infermera al Centre d’Especialitats del Port de Sagunt, descriu el concepte de colesterol.

Vocabulari científic: Cultiu cel·lular

José Enrique Yuste, investigador del Grup de Neurobiotecnologia de la Unitat Predepartamental de Medicina de la Universitat Jaume I, descriu el concepte «cultiu cel·lular».

Vocabulari científic: Diglòssia

Frederic Llopis, filòleg de llengua catalana, descriu el concepte de diglòssia.

Vocabulari científic: Economia atòmica

Eduardo Peris, director del Grup de Química Organometálica i Catàlisi Homogènia, descriu el concepte «economia atòmica».

Vocabulari científic: Euríbor

Vicente Orts, catedràtic de Fonaments de l’Anàlisi Econòmic, descriu el concepte d’«euríbor».

Vocabulari científic: Hermafroditisme

Rafael Ballester, psicòleg i degà de la Facultat de Ciències de la Salut de l’UJI, descriu el concepte «hermafroditisme».

Vocabulari científic: Lligand

Candela Segarra, investigadora del Grup de Química Organometálica i Catàlisi Homogènia, descriu el concepte «lligand».

Vocabulari científic: Neurobiotecnologia

José Enrique Yuste, investigador del Grup de Neurobiotecnologia de la Unitat Predepartamental de Medicina de la Universitat Jaume I, descriu el concepte neurobiotecnologia.

Vocabulari científic: Robòtica

Pedro J. Sanz, catedràtic de Ciència de la Computació i Intel•ligència Artificial, descriu el concepte de robòtica.