Juliol

31/03/2015 | SCP

Juliol

Bloqueig del procés d'alcoholisme

Els canvis que experimenta el cervell per l’abús d’una droga i que finalment deriven en una addicció estan mediats per mecanismes moleculars. Un estudi desenvolupat per científics de la Universitat de Ciències de la Salut d’Oregón (EUA) amb la participació d’un investigador de la Universitat Jaume I (UJI) ha aconseguit identificar un d’aqueixos mecanismes, interrompre’l i, amb això, impedir l’addicció a l’alcohol en ratolins.

Tot Egipte és un jeroglífic

La segona jornada del curs d'estiu “Jeroglífics. Els llenguatges hermètics de l'art” s'ha iniciat amb la intervenció de la professora de Prehistòria i Arqueologia de la Universitat Autònoma de Madrid, María José López Grande. Amb una conferència titulada “Iconografia i escriptura.

Construint a Jaume I

La jornada ha començat amb la intervenció del filòleg Germà Colón, qui ha agraït la iniciativa de la Universitat Jaume I per haver organitzat el curs i ha remarcat el prestigi de tots els ponents que participaran en el mateix. A continuació la vicerectora de Cultura, Margarita Porcar, ha destacat la labor de la Fundació Germà Colón com a referent dels estudis filològics.

Evitar teràpies que estigmatitzen

Atendre les seues necessitats bàsiques, avaluar adequadament, detectar les persones vulnerables i realitzar tractaments curts amb objectius concrets per a no estigmatitzar les víctimes dels desastres. Aquestes van ser les premisses bàsiques que va exposar Enrique Echeburua, catedràtic de Psicologia Clínica de la Universitat del País Basc, fundador de l'Institut Basc de Criminologia i president de la Societat Basca de Victimología.