Firujiciència 2016 Un miler d’estudiants des d’infantil fins a universitat participaran en la segona edició de Firujiciència

06/04/2016 | SCP

Data: 7 d’abril de 2016
Acte: Fira
Títol: Firujiciencia
Lloc: Vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials
Hora: 11.00 a 13.00 hores

La fira de divulgació de la ciència de la Universitat Jaume I Firujiciència duplicarà en la seua segona edició el nombre de tallers, ponents i assistents, estant prevista la participació d’un miliar de persones entre alumnes des d’Infantil fins a Universitat, professorat i familiars. Firujiciència reunirà el 7 d’abril, des de les 11.00 fins a les 13.00 hores, al vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, més d’una trentena de tallers innovadors per a  experimentar a l’aula i uns 300 ponents ensenyaran els seus projectes.

Els tallers versaran sobre temes com l’aprofitament dels residus domèstics, l’ADN de la cèl·lula, la pressió atmosfèrica, la química, els aliments, l’aigua, la robòtica o els videojocs, o experiments senzills per a fer a classe d’infantil, primària i secundària. L’activitat està oberta a tota la gent i l’entrada és gratuïta, i els grups d’infantil tenen la possibilitat de sol·licitar monitors que seran alumnes del Grau d’aquesta etapa educativa. A més, el Servei de Comunicació posa també a disposició dels assistents minixarrades per a conèixer les instal·lacions de la universitat i visites guiades per a l’alumnat de secundària.

La fira compta amb la col·laboració del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, el Deganat de la Facultat de Ciències Humanes  Socials, la Direcció de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües, els departaments d'Educació, de Química Inorgànica i Orgànica i d'Enginyeria Mecànica i Construcció, la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de l’UJI i la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia Unitat de Cultura Científica (FECYT). Compta a més amb la col·laboració altruista de desenes de docents de totes les etapes i el treball del comitè científic format per Enric Ramiro Roca, Vicente Esteve Cano, Antonio Gallardo Izquierdo, Ignacio Morell Evangelista, Sara Prades, Concepción Calvo, Sergio Mestre Froissard i Amable Pérez Segura i la col·laboració de Lluis Martínez.

Vídeo en diferents formats