Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Anual - Només convalida
Temari
Tema 1. Del màster a l'institut.
De l'oposició a l'institut. Recursos teòrics i normatius sobre el funcionament dels IES i les matèries que imparteix el professorat d'Arts Plàstiques).
Recursos teòrics i normatius sobre el funcionament dels IES.
Matèries que imparteix el professorat d'Arts Plàstiques.
La programació didàctica en les matèries d'Arts plàstiques.
Objectius generals curriculars de l'ESO i coneixements imprescindibles per a la programació en aquesta etapa.
Objectius generals curriculars del Batxillerat i coneixements imprescindibles per a la programació en aquesta etapa.
Programació d'activitats extraescolars en les matèries d'Arts Plàstiques.
(**Descriptores: 1.3.2. Espais de producció i de participació / 1.1.5. Les noves fronteres artístiques: Diversitat, transversalitat, igualtat).
Materials curriculars.
Tema 2. Percepció artística i Gust estètic
(**Descriptores: 1.1.3. Construcció de la percepció artística i el gust / 1.3.1. Recursos i convencions del llenguatge plàstic i visual / 1.3.3. Interpretació i anàlisi de referents /1.3.4. Interpretació i anàlisi de la cultura audiovisual)
La percepció
Elements de comunicació visual
Conceptes clau per a la composició i lectura d'imatges.
Tècniques de comunicació visual.
Noció de gust estètic.
Convencions sobre el bon i el mal gust
Estrats del gust
Tema 3. A manera d'apèndix: l'estètica, ponts conceptuals i categories estètiques.
L'estètica i els seus apartats
L'experiència estètica
Disseny: **Esteticidad difusa o culminació del somni avantguardista d'una estètica generalitzada?
Valors de les obres d'art i funcions dels objectes industrials
La contextualització dels objectes de disseny.
El concepte de categoria estètica i les diferents categories: El bell, el graciós i el sublim. El lleig i el grotesc. El sinistre i el fantàstic. La tragèdia: l'heroic i el tràgic. La comèdia. La paròdia, el sarcasme i el cinisme. La ironia.