adComunica aborda els reptes de la transmedialitat en la comunicació publicitària

28/07/2017 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La revista adComunica editada per la Universitat Jaume I aborda els reptes de la transmedialitat en la comunicació publicitària en el monogràfic del número 14, que acaba de publicar-se. Coordinat pels professors de l’UJI Samuel Gil i Susana Miquel, s'hi analitzen les potencialitats i capacitats del fenomen transmèdia, que facilita que el públic s'implique en processos destinats a recuperar la confiança i generar compromís amb les marques.

La revista se suma així al debat obert entre corporacions, mitjans, agències, plataformes, pantalles i consumidors entorn del repte de com sobreviure i ser rellevant per al públic en un context d'infoxicació publicitària. Ací, el transmèdia es revela com una estratègia útil per a generar nous formats amb els quals les marques puguen generar experiències per als usuaris oferint-los alhora l'oportunitat de participar en les seues històries.

Amb el títol «Transmedia y comunicación publicitaria: retos, narrativas y emociones», el monogràfic del número 14 d'adComunica reuneix sis articles de 13 investigadors d'universitats d'Espanya i Colòmbia que reflexionen sobre el fenomen. El número també publica en la secció «Tribuna» tres textos de sengles professionals que aporten la seua visió sobre el mateix tema. Quatre articles més de la secció «Altres recerques» completen el volum.

La revista ja està treballant en els dos següents números, que es publicaran l'any que ve. El primer tracta sobre la innovació en la recerca en comunicació i veurà la llum el gener de 2018. El segon se centra en comunicació política i xarxes socials i té prevista la seua publicació al juliol.

Record a Rodríguez Merchán

En la seua editorial, la revista rendeix tribut al professor Eduardo Rodríguez Merchán, que va morir recentment després d'una llarga malaltia. Rodríguez Merchán va tenir un fort vincle amb els estudis de comunicació de la Universitat Jaume I, els quals va ajudar a consolidar. Va ser a més professor habitual del Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació i membre docent i investigador del Programa de Doctorat en Ciències de la Comunicació.

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions