El professorat del grup Endavant de l’UJI explica el seu projecte d’investigació Innova+3 en dues universitats portugueses

11/01/2017 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Els professors Jesús Gil Gómez i Manuel Martí Puig i la professora María Santágueda Villanueva, del grup d’investigació Endavant (Enfocament de la Diversitat com un Avantatge) de la Universitat Jaume I de Castelló han visitat durant l'última setmana de desembre dues universitats portugueses per a donar a conèixer el projecte Innova+3, basat en la metodologia de l’aprenentatge-servei i finançat per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Durant la visita el professorat ha mantingut diverses reunions amb José das Candeias Sales, director de la Unitat per a l’Aprenentatge al Llarg de la Vida de la Universitat Oberta de Lisboa; Carmen Cavaco, Fernando Costa Albuquerque i Joana Viana de l’Institut d’Educació de la Universitat de Lisboa; i amb Manuela Paulo i Lucilia Salgado, membres de l'Associació Portuguesa per a la Cultura i Educació Permanent (APCEP).

Durant les reunions s’han intercanviat idees sobre les diferències entre els sistemes educatius portuguès i espanyol, sobre com es treballa en l’educació d’adults en ambdós països i també sobre els diferents projectes d’investigació portuguesos i el projecte Innova+3, que permet a uns 150 alumnes dels graus de Mestre de l’UJI col·laborar amb centres de formació de persones adultes de les comarques de Castelló per a l’aplicació de projectes educatius en aules de majors.

L’objectiu del projecte és millorar la formació de l’estudiantat dels graus en Mestre de l’UJI, concretament de les assignatures de Fonaments de l’Expressió Corporal i el Joc Motriu en Educació Infantil, Fonaments de l’Acció Motriu, Història de l’Educació, Didàctica de l’Educació Física i Didàctica i Organització Escolar, a través de la col·laboració amb els centres de formació de persones adultes de les comarques de Castelló.

Per a aconseguir aquest objectiu, els docents d’aquests centres acullen i tutoritzen l’estudiantat de l’UJI per tal d’aplicar projectes educatius en els grups d’alfabetització i neolectors, compostos per persones majors de 65 anys. D’aquesta manera, es desenvolupen competències transversals en els futurs i futures mestres a través de la interacció intergeneracional i es presta, al mateix temps, un servei a la societat que contribueix a l’envelliment actiu d’aquestes persones.

Més informació: https://sites.google.com/a/uji.es/innova-3/

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions