Taller de Dixieland Impartit per Chema Peñalver, clarinet-saxos-composició i arranjaments

15/01/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Dates: 16, 23 i 30 de gener; 6, 13, 20 i 27 febrer i 13 de març
Horari: de 19.30 a 21 h
Preu:  18 €
Lloc: Aula HC2106AA de la Facultat de Ciències Humanes i Socials

Matrícula en: cliqueu ací

Informació general de les condicions de matrícula dels cursos i tallers del SASC

El taller està dirigit a tots els instrumentistes i públic en general; partirà de la iniciació al jazz i no requereix cap nivell específic.
La improvisació musical és una disciplina que requereix una àmplia preparació i el seu estudi presenta el mateix rigor tècnic i metòdic que l’ensenyament tradicional de la música. L’objectiu principal del taller és adquirir i aplicar els recursos de la improvisació propis del jazz per a potenciar la sensibilització dels elements musicals, els principis compositius i la seua exteriorització a través de l’execució instrumental i vocal.
Chema Peñalver (clarinet-saxos-composició i arranjaments) és doctor per la Universitat de València, Licentiate Royal Schools of Music, màster en Estètica i Creativitat Musical i professor de Cicle Superior de Clarinet. Actualment és professor de música en la Universitat Jaume I.
Ha liderat 3 CD: Chema Peñalver tributo a Benny Goodman (Sedajazz Records, 2008), Struttin’ in the front line (Snibor, 2011) i Chema Peñalver Old and New Gypsy Jazz (Lemonsongs 2011).

1. METODOLOGIA

1.1 Classes teoricopràctiques sobre la tècnica i l’expressió basades en la creació de música de forma improvisada i espontània a través del jazz.

1.2. Anàlisi formal i estilístic del llenguatge del jazz a través de la transcripció de solos i la seua aplicació en la improvisació

2. CONTINGUTS

2.1. Anàlisi de les formes utilitzades en el jazz basat en estructures harmonicoformals

2.2. Anàlisi de les improvisacions en el jazz

2.2.1. Anàlisi rítmica

2.2.1.1. El concepte de swing. Subdivisió / articulació / accentuació

2.2.1.1. Polirítmia. Ritmes additius

2.2.2. Anàlisi melòdica

2.2.2.1 Notes de l’acord / tensions / notes estranyes

2.2.2.2. Notes guia / conducció melòdica

2.2.2.3. Relació escala-acord / modes o escales d’ús

2.2.3. Anàlisi harmònica

2.2.3.1. Xifrat harmònic en el jazz

2.2.3.2. Anàlisi de la progressió harmònica

2.2.3.3. Sonorització. Inversió / disposició dels acords

2.3. Recursos i tècniques compositives empleats en la improvisació

2.3.1. Repetició

2.3.2. Imitació

2.3.3. Variació

2.3.4. Desenvolupament

 

 

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions