Vuit joves investigadors obtenen el premi Fundació Banc Sabadell a les millors pràctiques del programa «Estudia i investiga» de l’UJI

25/11/2016 | SCP

La vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Rafael Ballester, i el director regional València Nord Castelló de Banc Sabadell, Cristóbal Peña, han lliurat els premis a les millors pràctiques del programa «Estudia i investiga» de la Universitat Jaume I de Castelló. Els vuit estudiants guanyadors, que han exposat els seus treballs en l’acte de lliurament de premis, han sigut guardonats amb un diploma i una ajuda en metàl·lic de 375 euros, finançada per la Fundació Banc Sabadell.

Després del lliurament i les presentacions, García Agustín ha destacat que aquest programa, en el qual participen ja 120 estudiants i més de 60 grups d’investigació, és pioner a Espanya i «pretén reconèixer el talent, l’esforç i el compromís de l’estudiantat per la investigació». Així mateix, ha assenyalat que aquesta experiència servirà a l’estudiantat com a bagatge per a tindre una visió diferent en la seua incorporació al món laboral. En aquest sentit, la vicerectora ha instat als premiats a compartir el seu talent amb la societat consolidant-lo en una vida professional pròspera.

De la Facultat de Ciències Humanes i Socials s’ha premiat Juani Segarra Gallego, del Grau en Periodisme, pel treball «Análisis en profundidad del artículo científico y sus aplicaciones prácticas», i Marc Salvador Queral, del Grau en Humanitats, per l’estudi «Historia, filosofía y educación unidas para contextualizar la violencia  sociocultural  en nuestras aulas».

Pel que fa a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, s’ha guardonat tres estudiants del Grau en Química: Inés Domingo Ortí, per la investigació «Síntesis y evaluación biológica de compuestos anti-VEGFR2»; Judith Escrig Traver, pel treball de recerca «Síntesi de diamines a partir d’aldehids comercials», i Raquel Gil Edo, per la investigació «Diseño, síntesis y evaluación biológica de agentes anticáncer multidiana».

De la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques s’ha premiat Jaime Clemente Martínez, del Grau en Dret, pel treball «Governança, transparència i participació ciutadana a les administracions públiques».

Finalment, en la Facultat de Ciències de la Salut han obtingut el premi María Capilla Lozano, de Grau en Medicina, pel projecte «Neurobiología de la conducta motivada: análisis de marcadores de protección celular en neuronas dopaminérgicas», i Clara Miguel Sanz, del Grau en Psicologia, pel treball “Eficacia de una intervención vía skype basada en la regulación emocional añadiendo componentes de mindfulness y psicologia positiva para un transtorno de trance disociativo: un estado de caso”.

El programa «Estudia i investiga» de la universitat pública de Castelló, ofereix a l’estudiantat excel·lent l’oportunitat d’obtenir una formació complementària treballant dins d’un grup de recerca consolidat des del primer curs. L’estudiantat compta amb la supervisió de professorat tutor que inicia l’alumnat en tasques de recerca bàsica al principi i més concretes i especialitzades en els últims cursos. A través d’aquesta experiència es potencia el talent desenvolupant competències pròpies de la recerca i moltes altres relacionades amb la creativitat, la motivació i la innovació.

L’objectiu de la Fundació Banc Sabadell és promoure activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatius, científics i culturals, així com fomentar i donar suport al talent jove.