Borriana s’integra en la xarxa de municipis de la Fundació Isonomia de l’UJI

30/05/2016 | SCP

•  isonomia-borriana Isonomia_Burriana_16DLL11_in

El rector de l'UJI, Vicent Climent, i l'alcaldessa de Borriana, María José Safont. | FOTO: Damián Llorens

El president de la Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i l’alcaldessa de Borriana, María José Safont, han signat un conveni de col·laboració per l’adhesió d’aquesta localitat a la Xarxa Isonomia de Municipis per a la igualtat efectiva de dones i homes i en els seus programes de promoció de la igualtat i prevenció de la violència de gènere.

Després de la signatura, l’alcaldessa ha agraït a l’UJI i a la Fundació Isonomia una ajuda que serà clau per avançar cap a la igualtat efectiva. «Avui hem fet un pas important que s’ha de reflectir en realitats que a poc a poc anirem aconseguint», ha assenyalat Safont, destacant l’oportunitat de reivindicar aquesta igualtat de gènere efectiva en un moment en què en el govern municipal hi ha una important quantitat de dones. També la regidora d’Igualtat, Inma Carda, ha destacat l’oportunitat que suposa passar a formar part de la xarxa de municipis de la Fundació Isonomia per tal d’avançar en aquesta matèria. La regidora confia a poder iniciar aviat les accions en què estan treballant en la Fundació Isonomia i que vindran a sumar-se a actuacions ja engegades per l’Ajuntament, com són el Pla d’Igualtat per als Funcionaris i el Pla d’Igualtat Municipal.

Per la seua banda, el rector de l’UJI ha mostrat la satisfacció per la incorporació a la Xarxa Isonomia de Municipis d’una població tan important com Borriana. Climent ha destacat la tasca realitzada per la Fundació Isonomia i el compromís de la Universitat de contribuir a avançar en matèria d’igualtat. «Una universitat, com deia Ortega, ha d'estar a l’altura dels seus temps, i en aquest cas la igualtat en l’àmbit del gènere és un tema clau que ens ajudarà a construir una societat millor, de progrés i més justa».

En l’acte han participat, a més, la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat de l’UJI, M. José Oltra, i la tècnica de la Fundació Isonomia M. José Ortí.  L’acord permetrà al municipi de Borriana tenir accés a assessorament i orientació especialitzada i disposar de mesures i recursos per avançar cap a una societat més igualitària. La Fundació Isonomia proporcionarà informació actualitzada en matèria d’igualtat, possibilitarà la interacció amb altres ajuntaments de la xarxa col·laborativa i facilitarà la participació en accions formatives per al personal tècnic.

Fotografies