El projecte Dados amplia els paràmetres d'estudi

28/04/2016 | SCP

El projecte Dados (Esport, Adolescència i Salut), coordinat per investigadors del Grup Life de la Universitat Jaume I de Castelló, ha aconseguit finançament addicional que els ha permès incorporar nous paràmetres de valoració a l'estudi sobre la influència de l'activitat física en la salut, el benestar i el rendiment acadèmic, així com augmentar el nombre d'adolescents participants.

L'estudi, en el qual participen també investigadors de la Universitat d'Almeria i la Universitat de Saragossa, estava inicialment finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat i per Sunny Sport de la companyia Schweppes Suntory Espanya. Ara ha obtingut també finançament del Pla Propi de Recerca de l’UJI.

Per a conèixer els efectes que té la pràctica d'activitat física sobre el desenvolupament durant l'adolescència, els investigadors realitzen un seguiment anual de l'alumnat seleccionat al llarg de tres anys que inclou una valoració de l'estat de salut general, l'avaluació de la capacitat cognitiva i del nivell de benestar psicològic i unes proves de condició física i composició corporal.

Entre els nous paràmetres incorporats a l'estudi destaca la proteïna BDNF (brain-derived neurotrophic factor o factor neurotròfic derivat del cervell). Aquesta proteïna regula funcions del sistema nerviós central com ara la supervivència de les neurones ja existents o el ritme de creixement d'altres noves. Aquesta informació permetrà ampliar el coneixement científic actual que es té sobre els efectes de la pràctica esportiva en la capacitat cognitiva en adolescents.

Més informació: www.proyectodados.es