Baralla de cartes. "Dones científiques: 30 segles de desigualtat"

Última modificació: 27/04/2017 | Font: UI

La Unitat d'Igualtat de la Universitat Jaume I, en relació al II Pla d'Igualtat (2016-2020), i amb l'objectiu de visibilitzar i donar a conèixer les aportacions científiques de les dones, ha editat la baralla de cartes Dones científiques: 30 segles de desigualtat. És una baralla que rendeix homenatge a les pioneres de la ciència a través de cinquanta-dos noms propis. El professor Enric Ramiro Roca del Departament d'Educació de la Universitat Jaume I de Castelló i membre del Grup de Didàctica de la Imatge i el Patrimoni és el responsable i coordinador d'aquest projecte.

La baralla està dividida en els quatre pals clàssics de la baralla francesa: diamants, trèvols, cors i piques, cadascun amb tretze cartes que corresponen a dones científiques. Els dos comodins representen a l'Escola Pitagòrica de Crotona i la Casa de la Saviesa de Bagdad. De cada dona triada es mostra una imatge amb algun detall sobre el seu treball, el lloc i la data de naixement i defunció, i una síntesi explicant la importància del seu treball científic.

Com s'explica en la presentació d'aquesta baralla, l'elecció de les científiques i pensadores s'ha realitzat intentant mantenir l'equilibri entre disciplines científiques, distribució geogràfica i cronològica, etc., i ha comptat amb diferents assessores i assessors procedents de diferents centres educatius. Pot utilitzar-se per a qualsevol joc de de la baralla francesa o espanyola i per a trucs de màgia o matemàgia. S'espera que amb la lectura de la vida de les dones i la seua utilització ens ajude a coneixer millor la història de la ciència i a tindre una visió més completa i justa de la seua evolució.

Informació proporcionada per: Unitat d'Igualtat