Parc natural de la Serra d'Irta, des d'Alcossebre fins a Peníscola

Eixida senderisme
Última modificació: 27/10/2017 | Font: SE

Data: 25 de novembre de 2017

Acte: Eixida de senderisme

Títol: Parc natural de la Serra d'Irta, des d'Alcossebre fins a Peníscola

Lloc:  Eixida i arribada des de la UJI.

Hora: de 07.30 a 14.45 h aprox

Entitat: Servei d'Esports, Universitat Jaume I

Distància a peu: 14 km

Dificultat: Moderada-baixa

Descripció: Aquest itinerari lineal recorre de sud a nord tota l'extensió costanera de la Serra d'Irta, pràcticament l'últim tram de costa verge del Mediterrani espanyol. Començarem al matí des d'Alcossebre. Caminarem creuant barrancs sempre verds de mediterrània flora que desemboquen en un baix i pedregós litoral. Travessarem antigues sendes de pastors que ens conduiran a les cales, en alguna de les quals pararem a esmorzar. Descobrirem dunes fòssils mil·lenàries i la vegetació tan exclusiva que les recobreix. Admirarem els penya-segats més alts de la Comunitat Valenciana i rememorarem els temps dels pirates barbarescos atalaiant Peníscola des de la base de la famosa Torre Badum. A Peníscola, els excursionistes podran passejar els seus estrets carrerons ascendint a la fortalesa del Papa Lluna.

• Hora de trobada a la UJI: 7.30h
  • Pujada a l'autobús: 7.40h