Presentació llibre: «Médicos de Castelló. Ideología política y violencia (1936-1950)»

21/12/2022 | SCP

Data: 19 de gener de 2023
Acte: Presentació de llibre

Títol: Médicos de Castelló. Ideología política y violencia (1936-1950)
Lloc: MENADOR espai cultural, sala de conferències
Hora: 19 hores
Entitat: Publicacions de la Universitat Jaume I

Intervenció de:

Julio García Guerrero, Verònica Ruiz, regidora de l’Ajuntament de Castelló i Carmen Lázaro, vicerectora de la Universitat Jaume I

Breu descripció: La violència d'origen ideològic entorn de la Guerra Civil espanyola, tant la que es va donar en la rereguarda republicana com en la franquista, mentre va durar el conflicte armat i l'exercida posteriorment sobre els vençuts una vegada acabada la Guerra és analitzada en aquest llibre. L’autor ha revisat les fonts documentals de tots els metges que exercien a Castelló en aquelles dates i ha estudiat de forma particular cada cas per descriure la repressió que van patir en relació a les normes legals, tant promulgades per la República com pel règim franquista, que va donar suport a aquesta violència política.

Més informació: Targeta de presentació