Fira del Llibre de Madrid

12/07/2016 | SCP

L’UJI participa en la Fira del Llibre de Madrid i en les jornades sobre llibre electrònic de l’UNE i Editorial CSIC

La Universitat Jaume I, juntament amb 53 editorials universitàries, és present enguany també a la 75ª Fira del Llibre de Madrid, que es va inaugurar el 27 de maig i que tindrà llic fins el 12 de juny al Parc del Retiro, amb més de 800 títols que s’han reunit per aquesta cita i que es mostraran en la caseta número 19 de la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles. La participació dels segells universitaris és, en aquesta edició, una de les més altes registrades en els vint anys d’assistència ininterrompuda a l’esdeveniment.

Les obres que s'exposen en aquesta cita són sempre seleccionades pels segells universitaris d'entre les seues novetats científiques i divulgatives amb major projecció social amb la finalitat d'atreure no només a professorat, estudiantant i personal investigador sinó al públic general. En aquesta ocasió, l’UNE ha obert la caseta als autors científics perquè puguin apropar-se al públic i difondre les seues obres en aquesta multitudinària cita, així els visitants es trobaran amb investigadors signant exemplars en diferents moments de la mostra.

Per a Belén Recio, responsable de fires de l'associació, la caseta de la UNEIX és ja un referent del llibre universitari en la Fira del Llibre de Madrid. Al seu judici, la major presència de segells i obres en aquesta edició permetrà “atreure l'interès d'aquells lectors que troben en les nostres publicacions respostes a les seves inquietuds culturals i científiques i ampliar el coneixement que el públic té sobre la producció editorial de la universitat espanyola”.

FORMACIÓ SOBRE LLIBRE ELECTRÒNIC

Una representació de la Universitat Jaume I de Castelló també assistirà a les VI Jornades-Taller de formació sobre llibre electrònic organitzades per l’UNE i l’Editorial CSIC que es realitzen la pròxima setmana. Una trobada que després de sis edicions és ja un referent per al sector del llibre universitari i que en aquesta edició es proposa esclarir qüestions com el màrqueting i promoció del llibre en Internet, accés obert, socialització del coneixement a Amèrica Llatina i drets d'autor en un entorn global i digital.

L'edició de revistes electròniques i els seus problemes actuals seran analitzats des de diferents perspectives: avaluació de l'activitat investigadora, qualitat editorial, difusió i impacte; difusió i innovació editorial de les publicacions científiques de l'espai Iberoamericà del coneixement; models cooperatius; amenaces i oportunitats; i visibilitat i invisibilitat a les biblioteques.

En aquesta trobada de professionals del llibre universitari es parlarà també de venda, del mercat internacional de publicacions en paper i llibre electrònic i d'impressió sota demanda i distribució als països de parla hispana. Durant la jornada es presentarà un sistema d’intercanvi científic dels llibres, iniciat fa dos anys, en què treballen biblioteques, editorials i agregadors de continguts, l’iniciativa permetrà l’accés de l’estudiantat, professorat i personal investigador d’una universitat als llibres electrònics científics publicats per la resta.