IMAGINARIA- Jornades d'imatge

Última modificació: 08/11/2017 | Font: SCP

Data: 18 i 19 de novembre

Acte: IMAGINARIA- Jornades d'imatge

Títol: LA FEMINITZACIÓ DE LA MIRADA FOTOGRÀFICA. Un acostament al canvi en el discurs visual de la imatge fixa en el panorama fotogràfic espanyol actual

Lloc: Menador espai cultural

Entitat: Servei d’Activitats Socioculturals-UJI

Informació addicional : La pràctica fotogràfica a Espanya ha estat, en el fonamental, masculina si més no fins a la primera dècada del segle XXI.

No obstant això, a la fi de la dècada dels anys 90 del segle XX i sobretot en els primers anys del segle xxi s’assisteix a un canvi de tendència. Cada vegada són més les dones que aconsegueixen fer visible el seu treball en l’àmbit de la fotografia, es formen a través d’escoles privades o assisteixen a classes en les universitats que inclouen la fotografia en els seus plans de formació, la qual cosa és sens dubte una novetat en el panorama de la creació fotogràfica de l’Espanya actual. Les jornades fotogràfiques indaguen sobre aquest canvi de cicle i es pregunten sobre si s’està creant un nou model de creació fotogràfic a través de la mirada femenina.

Un nou corpus en l’acostament fotogràfic a la realitat, gràcies en bona part a la irrupció de la dona en el món de la fotografia contemporània espanyola.

Entrada lliure amb inscripció previa en sasc@uji.es o a través del telèfon 964729119

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions