La substitució de la refrigeradora en l'edifici de la Facultat de Ciències Humanes i Socials permet millorar l'eficiència energètica de l'edifici.

Última modificació: 13/02/2017 | Font: OTOP

L'edifici de la Facultat de Ciències Humanes i Socials disposa per a la climatització dels despatxos, laboratoris i aules d'una nova refrigeradora de 972 kW de potència frigorífica.

La nova refrigeradora és de condensació per aire, amb dos compressors monotornillo de regulació contínua mitjançant variador de freqüència i refrigerant R-134a.

Les característiques de l'antiga refrigeradora d'1.288 kW amb un ESEER 1,90 s'ha millorat significativament amb la refrigeradora de molt alta eficiència de 972 kW amb un ESEER 5,36.

El període d'amortització de la inversió és de sol 4,11 anys.

La substitució de la refrigeradora suposarà deixar d'emetre 110,7 tones de CO2 a l'any.

La Universitat Jaume I segueix apostant per la sostenibilitat i l'eficiència energètica, executant inversió en accions amb una tornada a curt termini, que augmenten l'eficiència i disminueixen la despesa pública.

ESEER són les sigles d'European Seasonal Energy Efficiency Ràtio, un indicador definit per Eurovent Certification Company que mesura l'eficiència energètica d'aparells de climatització en el context del seu ús al llarg de les diferents estacions de l'any en un lloc determinat.

Ivace UE. Fondo Europeo de Desarrollo Regional - LOGO

Informació proporcionada per: Oficina Tècnica d'Obres i Projectes