Descripció
El món està canviant a un ritme sense precedents i és necessari sensibilitzar al professorat i als qui tenen responsabilitat política sobre l'equilibri de gènere en STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Maths) d'una forma molt més específica, proporcionant-los recursos i estratègies que els donen suport en la promoció de la igualtat de gènere a l'aula. Els materials educatius utilitzats a l'aula poden tenir un impacte perjudicial en la decisió de les xiques de seguir carreres científiques i tecnològiques, en la mesura en què oferisquen representacions sexistes i/o estereotipades d'homes i dones, especialment en relació amb les activitats científiques i acadèmiques. Així mateix, les creences i actituds del professorat, el seu comportament i les seues expectatives respecte a l'alumnat poden tenir un profund efecte en l'interès i el rendiment acadèmic de les xiques en les assignatures STEAM, podent influir en el compromís, la confiança en si mateixes, el rendiment i la persistència de les xiquetes en els estudis STEAM.
L'objectiu del projecte és contribuir a incrementar les competències per a reduir els estereotips de gènere i ciència en educació secundària i superior (batxillerat) mitjançant el desenvolupament d'una sèrie de materials innovadors i interactius, per a ensenyament presencial i combinat (blended learning) desenvolupats a través d'una lent de la ciència del comportament pel seu potencial per a augmentar la igualtat mitjançant la modificació de les habilitats pràctiques quotidianes i les normes socials relatives a les actituds i els estereotips en l'ensenyament de STEAM. El projecte va dirigit a tres grups principalment: (1) Professorat i estudiantat de màster (en pràctiques) d'ensenyament secundari i superior; (2) Responsables de centres escolars, representants d'autoritats regionals/nacionals i de la UE, responsables de la presa de decisions, dones STEAM, pares i mares; (3) Estudiantat (12-18) d'ensenyament secundari i superior (batxillerat).