C17089-Màrqueting i Comunicació en la Indústria Musical

Cursos de Formació Continuada. Curs 2017/2018 - semestre 1
Última modificació: 30/10/2017 | Font: ODE

Díptic informatiu en format PDF

Director: Luis Martinez Chafer 

(Doctor en Business Management i professor d'Administració d'empreses i Màrqueting de la UJI)

Fitxa Tècnica

Dates: del 20 d'octubre al 16 de desembre 2017
Hores: 120
Horari: divendres 16:00 a 20:30 i dissabtes 10:00 a 14:30
Instal·lacions: UJI 
Preinscripció oberta fins l'1 d'octubre de 2017
Preu matrícula: 950€

Certificació: certificat del Centre de Postgrau d'un curs de formació continuada de 120 hores. Aquest curs té reconeguts 2 crèdits ECTS en graus impartits per la UJI

Modalitat: presencial

Idioma: castellà

Requisits d'accés: Llicenciats, graduats, diplomats, enginyers, enginyers tècnics, músics, artistes, iniciats i professionals de la indústria musical amb o sense titulació universitària.

Dirigit a
Graduats en Periodisme, Comunicació Audiovisual o Publicitat i Relacions Públiques; persones amb estudis superiors de música o arts escèniques; titulats en Turisme i Direcció i administració d'empreses; iniciats i professionals del sector de la música (amb o sense titulació universitària) que vulguen capacitar-se per a gestionar el màrqueting i la comunicació d'esdeveniments i projectes musicals (promotors, tècnics de cultura en l'administració pública, propietaris o gerents de sales o espais per a música en directe, managers, artistes i bandes, periodistes, publicitaris, professionals d'agències de màrqueting i comunicació, professionals de festivals…) són els principals destinataris del curs.

Descripció
El curs sobre Màrqueting i Comunicació a la Indústria Musical està impartit per professors experts de la Universitat Jaume I de Castelló, reconeguts professionals de la indústria musical i artistes amb l'objectiu de posar a la disposició de l'alumnat els coneixements i capacitats en les àrees de màrqueting, comunicació, promoció i gestió de comunitats.

El curs pretén garantir a l'alumnat els següents coneixements i competències:

- Comunicació i màrqueting online aplicat a la música.
- Gestió de comunitats en xarxes socials a l'entorn de la música.
- El gabinet de comunicació especialitzat en música.
- Comunicació i promoció d'un festival de música, amb la participació de responsables del FIB, Arenal Sound, Rototom Sunsplash i Trovam!.
- La comunicació i la promoció d'espais de música en directe.

- Classes magistrals amb artistes: Abraham Boba (León Benavente) i Carlotta  Cosials (Hinds).
- Treball final: elaboració d'un pla de màrqueting i comunicació sobre un projecte musical.

Metodologia
El curs consta d'una metodologia teòric-pràctica, amb l'objectiu de combinar el rigor teòric i professional amb el coneixement directe i l'aplicació de les estratègies i eines per a una eficient labor en el camp del màrqueting i la comunicació musical.

El programa de continguts del curs està basat en un mètode pràctic d'aprenentatge, reforçat amb Master Class impartides per artistes.
Una metodologia que potencia la participació directa de l'estudiant en el desenvolupament d'un projecte final, tutelat pels directors del curs.

Sessions magistrals de professionals i experts de reconegut prestigi amb un enfocament eminentment pràctic.

Workshops: Tallers pràctics per a aplicar els coneixements a casos reals.

Projecte final de curs: L'assimilació dels continguts es completarà amb la realització d'un treball final individual per part de l'alumnat, preferiblement aplicat a un projecte real, que serà defensat en classe durant l'última sessió del curs.

Professorat
David Díaz
 (direcció FIB), Eloísa Ens (doctora en Comunicació Empresarial i  Institucional i  professora UJI), Pablo Rodríguez (director artístic Warner Music Spain) Abraham Boba (cantant i compositor del grup musical León Benavente), David Sánchez (director Arenal Sound), Luis Martínez (professor Administració d'empreses i Màrqueting UJI), Eduardo Guillot (periodista musical, Urban), Carlotta Cosials (membre del grup musical Hinds), Katia Brollo (Responsable Màrqueting Online Rototom Sunsplash), Armand Llàcer (director comunicació Trovam), Maria Sagrera (Directora de Marketing de Cooncert), Zara Sierra (Co-Fundadora i Responsable de Comunicació en Desvetllament), Eva Sarasol (directora servei al client AFTERSHARE.TV), Rafa Cervera (periodista musical El País), Carlos Sánchez (soci fundador AticSoft), José Luis Cuevas (director Born! Music), Vicente Martínez (director Songsforever), David Hernández (professor de Periodisme Cultural i Ciberperiodismo UJI i editor de Nomepierdoniuna), Maxime Dodinet (Sènior Digital Product Manager Sony Music).

Avaluació
L'avaluació final estarà composta de dos apartats:
- 50%. Avaluació contínua, tenint en compte l'assistència a classe, així com la resolució de casos i exercicis pràctics que plantegen els professors.
- 50%. Avaluació del projecte final de curs per part de l'adreça del curs.
Per a l'obtenció del Títol del Curs sobre Màrqueting i Comunicació en la Indústria Musical l'alumne haurà de complir dos requisits:
- Assistir al 80% de les sessions com a mínim.
- Presentar i superar l'avaluació del Projecte Final de Curs.

Informació Acadèmica
Luis Martínez Cháfer (UJI) chafer@uji.es

Informació Administrativa
Centre d'Estudis de Postgrau i Formació Continuada
Adreça electrònica: centrepostgrau@uji.es
Tel.: 964 387 230

Informació proporcionada per: Oficina d'Estudis
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16