Una Destinació Turística Intel·ligent, també coneguda per les sigles DTI, es defineix com una destinació turística innovadora, consolidada sobre una infraestructura tecnològica d'avantguarda, que garanteix el desenvolupament sostenible del territori turístic, accessible per a tots, facilitant la interacció i integració del visitant amb l'entorn i incrementant la qualitat de la seua experiència en el destí i la millora de la qualitat de vida del resident.
En aquesta microcredencial, els participants coneixeran quines són les característiques d'una DTI i què comprèn tant la seua gestió com el disseny de les estratègies més adequades, seguiment i l'avaluació del seu impacte i resultats.
Mòdul 1: Ser una destinació turística intel·ligent no és qüestió només de tecnologia. Introducció a les Destinacions Turístiques Intel·ligents (DTI)
Mòdul 2: Com ser DTI i no morir en l'intent. Marc conceptual i metodològic
Mòdul 3: Ja soc DTI i ara, què. Disseny d'iniciatives segons el model DTI – CV per a continuar avançant en la gestió intel·ligent del destí a través de casos d'èxit i bones pràctiques.
Mòdul 4: Tecnologia, condició necessària, encara que no suficient, per a ser DTI
Objectius i metodologia
Els principals objectius d'aquesta microcredencial són:
L'aprenentatge es durà a terme mitjançant sessions setmanals teoricopràctiques en modalitat virtual síncrona amb experts que es completaran amb materials de consulta i ampliació de coneixements per a cadascun dels mòduls.
Càrrega lectiva
2 crèdits ECTS.
Modalitat
Híbrida.
La primera sessió serà presencial amb possibilitat de seguir-se també en 'streaming'. La resta de sessions seran en modalitat virtual síncrona.
Dates
Del 9 de desembre de 2025 al 31 de gener de 2026.
Lloc
Aula virtual.
Calendari
Dies i horari de la sessió presencial i de les sessions virtuals síncrones per determinar.
Dirigit a
Persones entre 25 i 64 anys, complits en data d'inici del curs, tècnics i tècniques en turisme en municipis reconeguts com a turístics o que aspiren a ser-ho, així com mancomunitats o un altre tipus d'organismes supramunicipals; ADL i responsables polítics locals en la matèria i estudiants de postgraus en Turisme i interessats a conèixer les característiques i els principis sobre els quals es regeixen les destinacions turístiques intel·ligents, prestant especial atenció a la seua gestió.
Direcció acadèmica
Rosa M. Rodríguez Artola
Dept. d'Administració d'Empreses i Màrqueting de la Universitat Jaume I.
Professorat
Per determinar.
Inscripció
Del 27 d'octubre al 2 de desembre de 2025 a través d'inscripcio.uji.es.
En el moment de la matrícula serà obligatori facilitar DNI i resta de documentació justificativa.
La realització del curs es confirmarà en finalitzar el període d'inscripció o quan es cobrisquen les places.
Preu de matrícula
Matrícula subvencionada pel Pla Microcreds:
Avaluació
L'avaluació consistirà en la realització d'un breu projecte relacionat amb el disseny d'estratègies de gestió intel·ligent d'un destí i els seus impactes.
Certificat
Títol de Microcredencial Universitària expedit per la Universitat Jaume I de Castelló d'acord a les especificacions d'Europass, un format digital, portable i fàcilment recognoscible en la Unió Europea.
Crea el teu perfil Europass i conserva els certificats de microcredencials, títols i altres documents en la teua biblioteca Europass.
Més informació sobre inscripcions i matrícula
Fundación Universitat Empresa (FUE-UJI)
Adreça electrònica: formacion@fue.uji.es | Pàgina web: https://www.microcreds.uji.es
Tel. (+34) 964 38 7222, (+34) 964 38 7209
Edifici de l'Escola de Doctorat i Consell Social. Campus del Riu Sec. 12071 Castelló de la Plana
Avisa'm quan s'obri la inscripció