La comunicació inclusiva es refereix a l'ús d'un llenguatge i pràctiques comunicatives que garantisquen la representació i participació equitativa de totes les persones, sense discriminació per gènere, discapacitat, origen ètnic, edat o altres condicions.
Per a l'empresa o organització, el seu ús adequat suposa un impuls per a millorar la imatge corporativa a través d'una comunicació més inclusiva i conscient.
Per al professional, el coneixement sobre aquests usos, aporta competències per a la construcció de missatges més efectius, que transmetran uns valors i una mirada sensible i alineada a les exigències socials i empresarials actuals.
Tema 1: Introducció a la comunicació inclusiva
Tema 2: Anàlisi crítica dels discursos corporatius i publicitaris.
Tema 3: Estratègies per a discursos inclusius
Tema 4: Aplicació pràctica
Objectius i metodologia
Els principals objectius d'aquesta microcredencial se centren en:
L'aprenentatge es realitzarà a través de materials docents en diferents formats complementats amb sessions presencials i sessions virtuals síncrones amb professionals experts.
Càrrega lectiva
2 crèdits ECTS.
Modalitat
Híbrida.
Dates
Del 20 d'octubre al 14 de novembre de 2025.
Calendari
Calendari i horari de les sessions presencials i virtuals síncrones: per determinar.
Lloc
Campus UJI / Aula virtual.
Dirigit a
Persones entre 25 i 64 anys, complits en data d'inici del curs, que estiguen en actiu o hagen desenvolupat part de la seua labor professional en organitzacions privades, públiques o sense ànim de lucre, preferentment en departaments de comunicació, màrqueting, comunicació interna, publicitat o comercial.
Direcció acadèmica
Rocío Blay Arráez (Direcció)
Elvira Antón Carrillo (Codirecció)
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.
Professorat
Rocío Blay Arráez
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.
Elvira Antón Carrillo
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.
Eloísa Nos Aldás
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.
Elena Gómez Benavent
Graduada en Publicitat i Relacions Públiques. Estimat, agència de Publicitat i Màrqueting.
Tamer Al Najjar Trujillo
Graduat en Periodisme, doctor i Màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament. Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau.
Inscripció
Del 15 de setembre al 15 d'octubre de 2025 a través d'inscripcio.uji.es.
En el moment de la matrícula serà obligatori facilitar DNI i resta de documentació justificativa.
La realització del curs es confirmarà en finalitzar el període d'inscripció o quan es cobrisquen les places.
Preu de matrícula
Matrícula subvencionada pel Pla Microcreds:
Avaluació
L'avaluació consistirà en l'elaboració i defensa d'una comunicació de l'empresa o cas real abans i després de la formació.
Certificat
Títol de Microcredencial Universitària expedit per la Universitat Jaume I de Castelló d'acord a les especificacions d'Europass, un format digital, portable i fàcilment recognoscible en la Unió Europea.
Crea el teu perfil Europass i conserva els certificats de microcredencials, títols i altres documents en la teua biblioteca Europass.
Més informació sobre inscripcions i matrícula
Fundación Universitat Empresa (FUE-UJI)
Adreça electrònica: formacion@fue.uji.es | Pàgina web: https://www.microcreds.uji.es
Tel. (+34) 964 38 7222, (+34) 964 38 7209
Edifici de l'Escola de Doctorat i Consell Social. Campus del Riu Sec. 12071 Castelló de la Plana
Avisa'm quan s'obri la inscripció