Director: Vicente Tortosa Edo, Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting.
Càrrega lectiva: 2 crèdits ECTS.
Aquest curs compta amb el reconeixement d'1 crèdit ECTS per a graus UJI. Pots consultar-lo en el Llistat d'activitats extraacadèmiques amb reconeixement de crèdits.
Modalitat: presencial.
Import de matrícula: 50 euros
Dates de realització: els díes 1, 2, 3, 8 i 10 d'abril de 2025, en horari de 16 a 20h.
Certificació: certificat d'un curs de formació permanent emès per l'Oficina d'Estudis de la Universitat Jaume I.
Més informació acadèmica: Vicente Tortosa Edo, vtortosa@uji.es
Contingut del curs
Classes presencials (20 hores)
Tema 1: Conceptes bàsics del comerç electrònic i introducció a Wordpress.
1. Conceptes bàsics del màrqueting digital i e-commerce
2. Instal·lació de Wordpress i primers passos
3. Temes i plantilles
En aquest primer tema fem una introducció a alguns conceptes bàsics sobre el màrqueting digital i de l'e-commerce, com funciona el món web, què és i quina funció tenen els servidors web, hostings, llenguatge HTML, etc. Comencem ja a instal·lar un servidor web i Wordpress.
Tema 2: Personalització bàsica de Wordpress:
1. Maquetació de pàgines
2. El bloc i entrades
3. Plugins
En aquest segon tema, un cop tenim ja Wordpress instal·lat i funcionant, comencem amb la seva personalització bàsica, així com la manera correcta de maquetar capçaleres i peus de pàgina, pàgines i entrades del bloc. També veiem alguns plugins bàsics útils que podem i hem d'instal·lar a Wordpress.
Tema 3: SEO i analítiques:
1. Conceptes bàsics de SEO
2. Plugins SEO per a Wordpress
3. Google Search Console
El tercer tema cobreix els aspectes bàsics de SEO i com aplicar-lo a Wordpress per aconseguir posicionar la web als cercadors. També veiem algunes eines útils per dur a terme un seguiment de les visites a la pàgina web i analítiques.
Tema 4: Introducció a WooCommerce:
1. Instal·lació de WooCommerce
2. Configuració bàsica
3. Productes i categories
4. Personalització de la botiga
Es cobreixen els aspectes bàsics de WooCommerce, el plugin de Wordpress per crear una botiga online. A més, crearem els productes de la botiga, personalitzarem les pàgines a nivell visual, etc.
Tema 5: Procés de compra a WooCommerce:
1. Política de privacitat, termes i condicions
2. Inventari
3. Mètodes d' enviament
4. Formes de pagament
5. Comptes d' usuari
6. Comandes
7. Cupons
En l'últim tema veiem més detalls sobre la configuració de WooCommerce, sobretot la part del procés de compra per part del client, com la gestió de l'inventari dels productes, els mètodes d'enviament i formes de pagament, comptes d'usuari per als clients, gestió de comandes i cupons.
Projecte (30 hores de realització). Per poder avaluar l'alumnat del curs, es proposa realitzar de manera individual un projecte, que consistirà en la construcció d'una botiga online des de zero amb Wordpress, i que compleixi les següents característiques: 1. Té una pàgina principal optimitzada per a SEO, una pàgina de contacte i un bloc amb, almenys, una entrada, optimitzada per a SEO. 2. Té una botiga que comercialitzi productes amb diferents mètodes d'enviament i pagament correctament configurats. 3. Els clients poden registrar-se a la botiga i dur a terme un seguiment de les seves comandes.
Destinataris i preferències de selecció: Alumnat que està cursant el grau en Marketing, Administració d'Empreses, o estudis de grau relacionats, alumnat que està cursant el màster en Marketing, el màster en Management o estudis de màster relacionats i professionals que volen millorar en competències relacionades amb el comerç electrònic.
Lloc de realització: Aula JAA011AI, de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de la Universitat Jaume I.
Nombre de participants: màxim 26 alumnes.
Criteris d'avaluació: L'avaluación serà formativa i continua. S'avaluarà el treball presencial a classe durant les 5 sessions i 20 hores previstes (5 punts de la nota final) i el treball individual en acabar el curs que suposarà la creació d'una tenda online mitjançant Wordpress, 30 hores (5 punts de la nota final). Es considerarà que l'alumnat ha superat el curs si la nota final és igual o superior als 5 punts.
MATRÍCULA CERRADA - NO QUEDAN VACANTES.
La matrícula és directa per web fins el 14 de març.
Cal entrar ACÍ emplenar les dades de la inscripció i fer el pagament dels 50€ de taxa de matrícula amb una targeta bancaria.
Confirmació de la realització del curs el 18 de març.