investigacio detall investigacio

ARRELS - Acompanyament, Resiliència, Benestar i Educació Emocional en la Inclusió

foto grupo

Coordinació:

Dep. de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura

Nombre de doctors: 2

Àrees d'aplicació:

El nostre grup de recerca es dedica a la promoció del desenvolupament personal en la formació inicial del professorat amb l’objectiu de fomentar una educació més inclusiva. Ens basem en el paradigma de la inclusió educativa i analitzem la dimensió personal dels futurs docents, integrant aspectes com la resiliència, l’educació emocional i el benestar. La nostra metodologia combina l’aprenentatge vivencial i un enfocament narratiu, permetent als futurs docents explorar en profunditat els seus processos personals i emocionals. A través d’aquestes experiències, es facilita una millor comprensió d’un mateix i es desenvolupen eines per gestionar les emocions i afrontar els reptes professionals amb una actitud més equilibrada i resilient. Un dels resultats principals d’aquesta recerca ha estat la creació i anàlisi del model PD-REW (Personal Development through Resilience, Emotional development, and Well-being). A més de la investigació acadèmica, donem molta importància a la transferència d’aquests coneixements al context educatiu. Creiem que el desenvolupament personal del professorat no només repercuteix positivament en el seu benestar, sinó que també millora la seva capacitat per acompanyar l’alumnat en entorns inclusius. Aquest enfocament contribueix a una educació més humanitzada, significativa i adaptada a la diversitat de l’aula, facilitant així processos d’aprenentatge més enriquidors tant per als docents com per a l’alumnat.