Coordinació:
Dep. de Ciències de la Comunicació
Nombre de doctors: 2
Àrees d'aplicació:
El grup d’investigació OBCOP s’ocupa de l’estudi i observació de les plataformes digitals (TDT, Over The Top, streaming) de les indústries culturals i de l’entreteniment (musicals, audiovisuals, videojocs, informatives) públiques i privades, així com les noves plataformes tecnològiques (Google, Apple, Facebook, Amazon i Microsoft), des d’una doble perspectiva. Per una banda, considerant la seua estructura a través de l’estudi, principalment, dels moviments empresarials, els models de negoci i les interrelacions amb altres agents (polítics, tecnològics, econòmics i socials). Per altra banda, s’observen els continguts que aquestes plataformes produeixen i/o distribueixen, així com la seua relació amb les audiències i les fórmules d’interacció i mesurament. El principal objectiu d’OBCOP és observar la configuració, comportament i continguts de les plataformes digitals en relació amb la societat a la qual es dirigeixen i amb què interactuen, donant especial atenció a la vinculació amb la diversitat cultural i la igualtat de gènere, la vinculació amb la responsabilitat social i els efectes sobre els mercats locals.
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador | Dedicació al grup |
---|---|
100 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
50 % | |
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
UJI | UJI-B2021-55 | LAS MUJERES Y LA INDUSTRIA DEL STREAMING: UN ESTUDIO DEL IMPACTO DE LAS PLATAFORMAS OVER THE TOP. | 01/01/2022 | 31/12/2024 |
SSHRC | 1350211 | GLOBAL MEDIA AND INTERNET CONCENTRATION PROJECT | 01/04/2021 | 31/03/2028 |
GV | AICO/2021/168 | ESTUDIO DEL IMPACTO DE LAS PLATAFORMAS STREAMING SOBRE EL PAPEL DE LA MUJER EN LA INDUSTRIA AUDIOVISUAL ESPAÑOLA Y EN SUS CONTENIDOS | 01/01/2021 | 31/12/2023 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
La televisión pública y la audiencia infantil: valores y funciones en la era digital Article
Jéssica Izquierdo Castillo.
ANÀLISI: QUADERNS DE COMUNICACIÓ I CULTURA; 66 pp. 155-170. (2022). ISSN: 0211-2175
Jéssica Izquierdo Castillo.
MIGUEL HERNANDEZ COMMUNICATION JOURNAL; pp. 335-354. (2022). ISSN: 1989-8681
Jéssica Izquierdo Castillo, Maria Teresa Latorre Lázaro.
PROFESIONAL DE LA INFORMACION; 2 pp. 1-13. (2022). ISSN: 1386-6710
Emma Torres Romay, Jéssica Izquierdo Castillo.
ÁMBITOS; 57 pp. 102-122. (2022). ISSN: 1139-1979
Presencia y liderazgo de la mujer en el audiovisual: el impacto de las plataformas streaming Article
Jéssica Izquierdo Castillo, Maria Teresa Latorre Lázaro.
ESTUDIOS SOBRE EL MENSAJE PERIODISTICO; 3 pp. 867-877. (2021). ISSN: 1134-1629
Los gigantes tecnológicos conquistan el audiovisual. El caso de Amazon Prime Video Article
Judit Pesudo Martínez, Jéssica Izquierdo Castillo.
AREA ABIERTA; 3 pp. 367-385. (2021). ISSN: 2530-7592
Challenges and Opportunities for Regional Public Service Media: A Singular Case Study in Europe Article
Jéssica Izquierdo Castillo, Juan Carlos Miguel de Bustos.
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMUNICATION; 15 pp. 625-646. (2021). ISSN: 1932-8036
Maria Teresa Latorre Lázaro, Hugo Doménech Fabregat.
COMMUNICATION AND SOCIETY = COMUNICACIÓN Y SOCIEDAD; 2 pp. 137-153. (2020). ISSN: 0214-0039
Juan carlos Miguel de Bustos, Jéssica Izquierdo Castillo.
REVISTA LATINA DE COMUNICACION SOCIAL; 74 pp. 803-821. (2019). ISSN: 1138-5820
Capítols de llibres
Los GAFAM en las antípodas de los medios de servicio público: consecuencias peligrosas para la democracia
Juan Carlos Miguel de Bustos, Jéssica Izquierdo Castillo.
Gestión de Medios Públicos en el Entorno Digital: Nuevos valores, estrategias multiplataforma e internet de servicio público. Tirant Humanidades, València (España). (2022). ISBN: 9788419286277
Public Service Media and Blockchain Technology: First Thoughts
JUAN CARLOS MIGUEL DE BUSTOS, Jéssica Izquierdo Castillo.
The Values of Public Service Media in the Internet Society. Palgrave Macmillan, London (Reino Unido). (2021). ISBN: 9783030564681
Distribuir: la logística de venta
Jéssica Izquierdo Castillo.
Filmmaking. Cómo hacer películas y series. Universidad Camilo José Cela, Madrid (España). (2021). ISBN: 9788495891983
Treballs presentats en congressos publicats
La información política como estrategia de programación. La Sexta y su política de Infotainment inverso
Jéssica Izquierdo Castillo.
VI Congreso Internacional de la Asociación Española de investigación de la Comunicación (AE-IC): Comunicación y Conocimiento. Salamanca (España)
Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2018. ISBN: 9788409031900
Serveis
Més informació
Paraules clau