Coordinació:
Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
Nombre de doctors: 1
Àrees d'aplicació:
El Grup d'investigació Gitrades-Trastorns del Neurodesenvolupament, és un col·lectiu multidisciplinari dedicat a l'avaluació i intervenció psicosocial dels xiquets i xiquetes amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (N-NESE). El seu objectiu és millorar la qualitat de vida i el benestar d'aquest col·lectiu mitjançant metodologies innovadores i rigoroses. Constituït fa més d'una dècada, el grup treballa en coordinació amb experts nacionals i internacionals en psicologia, pedagogia, tecnologies de la informació i altres disciplines. Aquesta col·laboració ha permés la creació d'intervencions efectives i basades en evidència per a abordar els desafiaments als quals s'enfronten els N-NESE. Des d'un enfocament multicontextual (context familiar-escolar), s'integren diverses metodologies que permeten una comprensió holística i una intervenció eficaç dels trastorns del neurodesenvolupament. Destaquen avaluacions i intervencions Cognitiu-Conductuals, avaluacions de les xarxes socials amb contingut de trastorns del neurodesenvolupament, intervencions amb realitat virtual i videojocs i intervencions en línia d'habilitats socials. Actualment, es desenvolupa el programa "Aplicació de videojocs en dispositius mòbils per a tractar símptomes del TDAH", dissenyat per a beneficiar la infància amb TDAH i dificultats específiques d'aprenentatge. Aquest projecte busca millorar el rendiment acadèmic i el benestar socioemocional, així com afavorir la cohesió familiar i escolar. Els resultats de les investigacions tenen un impacte significatiu en la societat. Es treballa per a la millora de la salut mental i el benestar integral dels/les xiquets/es, proporcionar oportunitats d'aprenentatge per a tots, promovent una educació inclusiva i de qualitat i reduir les desigualtats educatives i socials.
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
El compromiso con la tarea en el alumnado Con TDAH: análisis del tiempo de escritura digital Article
Desiré Sánchez Chiva, Rosa García Castellar.
REVISTA IBEROAMERICANA DE PSICOLOGÍA; Num. 1 Vol. 15 pp. --. (2022). ISSN: 2027-1786
Belén Roselló Miranda, Alvaro Mira Gadea, Rosa García Castellar, Ana Miranda Casas.
MEDICINA-BUENOS AIRES ; Num. Supl. I Vol. 82 pp. 43-47. (2022). ISSN: 0025-7680
La autopercepción social de aceptación y de rechazo del alumnado de primaria con y sin trastorno por déficit de atención con hiperactividad rechazado por sus iguales Article
Rosa García Castellar, Desirée Sánchez Chiva, Benjamín Marín Pérez.
REVISTA MEXICANA DE PSICOLOGIA; Num. 2 Vol. 38 pp. 111-122. (2021). ISSN: 0185-6073
Rosa García Castellar, Desirée Sánchez Chiva, María Pilar Jara Jiménez, Cristina Fernández Ramos.
Canadian Journal of School Psychology; Num. 4 Vol. 36 pp. 318-334. (2021). ISSN: 0829-5735
Implementación de un programa basado en mindfulness para la reducción de la agresividad en el aula Article
Daniel Pinazo Calatayud, Laura T. García-Prieto, Rosa García Castellar.
REVISTA DE PSICODIDÁCTICA; Num. 1 Vol. 25 pp. 30-35. (2020). ISSN: 1136-1034
Belén Roselló, Carmen Berenguer, Inmaculada Baixauli, Rosa García Castellar, Ana Miranda.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 11 pp. --. (2020). ISSN: 1664-1078
Treballs presentats en congressos publicats
Entre likes y desinformación: la representación del TDAH en Tiktok
Rosa García Castellar, Christopher Rodrigo Abdala Morales Fuentes, Vanessa Daza Bautista, Gema García Gálvez.
X Congreso Internacional en Contextos psicológicos, educativos y de la salud. Sevilla (España)
Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP), 2024. ISBN: 9788409664221
Explorando el uso de videojuegos en niños/as con y sin TDAH
Christopher Rodrigo Abdala Morales Fuentes, Rosa García Castellar, Gema García Gálvez, Vanessa Daza Bautista.
X Congreso Internacional en Contextos psicológicos, educativos y de la salud. Sevilla (España)
Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP), 2024. ISBN: 9788409664221
La generación burbuja: su perfil físico-socioemocional
Christopher Rodrigo Abdala Morales Fuentes, Rosa García Castellar, Miriam Moreno.
CIPE 2023. XI Congreso Internacional de Psicología y Educación. Madrid (España)
Dykinson, 2023. ISBN: 9788411703666
Perspectiva familiar: las fortalezas y debilidades en la educación inclusiva
Christopher Rodrigo Abdala Morales Fuentes, Rosa García Castellar.
CIPE 2023. XI Congreso Internacional de Psicología y Educación. Madrid (España)
Dykinson, 2023. ISBN: 9788411703666
Cooperación, asertividad, empatía y autocontrol como posibles variables mediadoras de las relaciones interpersonales del alumnado con TDAH
Rosa García Castellar, Desirée Sánchez Chiva, Elsa Riera Marí.
VIII Congreso internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo (ICESD 2020) / 8th International Congress of Educational Sciencies and Development. Pontevedra (España)
Dykinson, 2021. ISBN: 9788413775975
Variaciones en el tiempo de escritura en el alumnado con TDAH: Motivación hacia la tarea
Rosa García Castellar, Desirée Sánchez Chiva, María Pilar Jara Jiménez.
VIII Congreso internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo (ICESD 2020) / 8th International Congress of Education. Pontevedra (España)
Asociación Española de Psicología Conductual (AEPC), 2020. ISBN: 9788409197866
Cooperación, asertividad, empatía y asertividad: Variables mediadoras de las relaciones interpersonales del alumnado con TDAH
Rosa García Castellar, Desirée Sánchez Chiva, Elsa Riera Marí.
VIII Congreso internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo (ICESD 2020) / 8th International Congress of Education. Pontevedra (España)
Asociación Española de Psicología Conductual (AEPC), 2020. ISBN: 9788409197866
Serveis
Més informació
Paraules clau