Grupo de Investigación en Transmisiones de Engranajes

GITE

Engranatges, mètode d’elements finits, simulació numèrica.

Codi del grup: 277

Pàgina web: http://gite.uji.es

Coordinació
Sánchez Marín, Francisco Tomas
Centre
ESCOLA SUPERIOR DE TECNOLOGIA I CIÈNCIES EXPERIMENTALS
Departament
Dep. d'Enginyeria Mecànica i Construcció
Personal investigador Dedicació al grup
Iserte Vilar, José Luis 100 %
Roda Casanova, Víctor 100 %

Línies d'investigació

• Desenvolupament de la tecnologia d’engranatges i de la moderna teoria d’engranatge.
  • Disseny, simulació de mallat i contacte, i anàlisi tensional de transmissions d’engranatges millorades.
  • Reducció del soroll i vibracions en transmissions d’engranatges.
  • Detecció i prevenció de les singularitats de les superfícies de la dent de l’engranatge.
  • Detecció i prevenció d’àrees de tensions de contacte severes i desenvolupament de mètodes de fabricació d’engranatges de baix soroll i major resistència.
  • Desenvolupament de programes informàtics per a la simulació de transmissions d’engranatges i anàlisi del contacte (TCA) per a tots els tipus de transmissions d’engranatges.
  • Desenvolupament de models numèrics per a l’anàlisi d’esforços i la investigació de la formació del contacte.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Assessorament en millora de l’eficiència i durabilitat del disseny de transmissions d’engranatges.
  • Detecció de causes de fallades en transmissions d’engranatges.
  • Desenvolupament de programari per al disseny de transmissions d’engranatges millorades.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Projectes d'investigació finançats amb fons públics

(Veure detalls)