Dificultades del Aprendizaje

TDAH, trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat, dificultats de l’aprenentatge, dificultats d’aprenentatge de les matemàtiques, intervenció psicosocial, assessorament i orientació educativa.

Codi del grup: 276

Coordinació
Presentación Herrero, María Jesús
Centre
FACULTAT DE CIÈNCIES DE LA SALUT
Departament
Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
Personal investigador Dedicació al grup
Abellán Roselló, Laura 100 %
Mercader Ruiz, Jessica 100 %
Siegenthaler Hierro, Rebeca 100 %

Línies d'investigació

• Problemes socioemocionals i acadèmics del dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH). TDAH i família. Funcionament executiu i motivació en TDAH. Potencials evocats en xiquets  i adolescents amb TDAH.
  • Intervenció psicosocial en TDAH. Intervenció cognitivoconductual. Programes per a professors. Programes d’assessorament a pares. Programes multicontextualitzats.
  • Desenvolupament de les dificultats específiques de l’aprenentatge  (DEA). Predictors de les dificultats d’aprenentatge de les matemàtiques (DAM). Paper de les funcions executives i la motivació en el curs de les DAM. Relacions entre DAM, Dificultats d’aprenentatge de la lectura  i TDAH. Desenvolupament de programes preventius.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Assistència psicològica infantil orientada a xiquets i adolescents amb TDAH i DEA.
  • Implementació de programes d’intervenció primària i secundària per a xiquets i adolescents amb TDAH i DEA.
  • Assessorament a pares i professionals de l’educació en la intervenció i col·laboració família-escola.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Publicacions científiques dels membres del grup

Articles en revistes