Fotoquímica y Sensores para Aplicaciones Ambientales y Biomédicas

Fotoquímica, fluorescència, sensors, química supramolecular, fotoiniciadors de polimerització, oxidacions amb oxigen singlet, polímers porosos, fotodegradació de contaminants, teràpia fotodinàmica del càncer, visualització intracel·lular.

Codi del grup: 266

Pàgina web: http://photochemistry.uji.es

Coordinació
Galindo Honrubia, Francisco
Centre
ESCOLA SUPERIOR DE TECNOLOGIA I CIÈNCIES EXPERIMENTALS
Departament
Dep. de Química Inorgànica i Orgànica

Línies d'investigació

• Sensors fluorescents:
    • Disseny i síntesi de noves molècules fluorescents per a la detecció d’espècies químiques d’interès biològic i/o mediambiental (òxid nítric, pH, citrat, nitrit)
    • Integració de sensors colorimètrics i fluorescents en matrius polimèriques (sensors suportats).
    • Sondes fluorescents i colorimètriques per a la caracterització de materials.
  • Fotoquímica:
    • Estudi de transposicions fotoquímiques.
    • Estudi de reaccions de transferència electrònica fotoinduïda.
  • Fotocatàlisis:
    • Fotodegradació de contaminants aquosos per mitjà de llum solar i sensibilitzadors suportats.
    • Disseny, preparació i estudi de fotocatalitzadors suportats per a reaccions d’oxidació (oxigen singlet o transferència electrònica).
  • Caracterització de materials:
    • Mesurament de propietats luminiscents de diversos materials (polímers orgànics, sòlids inorgànics, organogels, etc.) per mitjà d’espectroscòpia de fluorescència.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Desenvolupament de sensors per a la detecció d’espècies químiques d’interès biològic i/o mediambiental.
  • Desenvolupament de sondes per a la caracterització de materials: anàlisis per fluorescència i per UV-vis, anàlisis per RMN.
  • Caracterització de materials per mitjà d’espectroscòpia de fluorescència.
  • Desenvolupament i millora de processos en química fina utilitzant tecnologies netes. Descontaminació fotoquímica d’aigües residuals (llum solar).

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Projectes d'investigació finançats amb fons públics

(Veure detalls)