Sistemas Dinámicos, Modelización y Simulación Numérica

Sistemes dinàmics, sistemes hamiltonians, mecànica celeste, bifurcacions, teoria de nusos, anàlisi numèrica, modelització matemàtica, residus, contaminants, combustió, sedimentació, simulació numèrica.

Codi del grup: 257

Coordinació
Casas Pérez, Fernando
Centre
ESCOLA SUPERIOR DE TECNOLOGIA I CIÈNCIES EXPERIMENTALS
Departament
Dep. de Matemàtiques
Personal investigador Dedicació al grup
Arnal Pons, Ana María 100 %
Bader, Philipp Karl Heinz 100 %
Campos Sancho, Beatriz 100 %
Castelló Benavent, Joaquín José 70 %
Chiralt Monleon, Cristina 100 %
Ferragut Amengual, Antoni Manel 100 %
Martínez García, Vicente 100 %
Momparler Pechuan, Juan 100 %
Vindel Cañas, María Purificacion 100 %

Línies d'investigació

• Estudi qualitatiu de sistemes Morse-Smale no singulars (NMS). Estructura del conjunt d'òrbites periòdiques d'un sistema NMS definit sobre una varietat tridimensional.
  • Estudi topològic de les bifurcacions genèriques. Aplicació al cas de sistemes NMS.
  • Estudi de sistemes hamiltonians i la seua aplicació en problemes de mecànica celeste.
  • Anàlisi numèrica d'equacions diferencials. Desenvolupament de mètodes d'integració numèrica geomètrica
  • Modelització matemàtica. Aplicació a tractament de residus i contaminants, problemes de combustió, processos ceràmics i processos de sedimentació aplicats a la regeneració de platges i conques de rius.
  • Matemàtica financera. Models de subhastes.
  • Noves tecnologies de l'educació. Aprenentatge cooperatiu, e-learning, b-learning.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Desenvolupament de models matemàtics de processos industrials.
  • Desenvolupament de models matemàtics de difusió de contaminants.
  • Desenvolupament de models matemàtics de processos de sedimentació.
  • Modelització de subhastes en la construcció i altres sectors.
  • Aplicació de les tècniques qualitatives dels sistemes dinàmics en la resolució d'equacions diferencials dependents de paràmetres, que apareixen en diferents camps cientificotècnics: mecànica celeste, economia, biologia, etc.
  • Desenvolupament del programari per a la integració a temps llargs d'equacions diferencials que modelen sistemes físics: evolució del sistema solar, mecànica de fluids, etc.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Projectes d'investigació finançats amb fons públics

(Veure detalls)