Coordinació:
Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
Nombre de doctors: 3
Àrees d'aplicació:
El grup ha realitzat una investigació longitudinal durant set anys. Es tracta d’una investigació única a Espanya, i molt infreqüent en altres països, per l’edat, duració, intensitat i amplitud dels aspectes considerats. Comporta investigar el desenvolupament social i emocional de tot l’alumnat que va iniciar la seua escolaritat en l’educació primària el curs 2009-10 en deu aules de col·legis públics de Castelló i en set aules de Sevilla. Durant aquest període s’han administrat més de 20.000 qüestionaris (37 instruments diferents: contestats per alumnat, companys i companyes, professorat, familiars; informen de 198 indicadors directes). Paral·lelament, i en els mateixos col·legis de Castelló, s’ha vingut realitzat una intervenció amb l’alumnat que iniciava l’escolaritat un curs més tard. Aquesta intervenció es caracteritza per ser multinivell (amb tot l’alumnat en classe; amb xiquets i xiquetes amb necessitats de relació), multiagent (alumnat, companys i companyes, professorat, familiars), multicomponent (relacions positives professorat-alumnat; clima d’aula inclusiu; habilitats socioemocionals; suport a pares i mares), que ha donat lloc a una àmplia relació de programes, mètodes i materials. Com a mostra volem indicar que s’han realitzat 640 sessions de suport amb professors i professores, 175 activitats de currículum socioemocional distribuïdes per cursos, 387 hores d’enregistraments de relacions diàdiques entre xiquets i xiquetes, i un centenar d’actuacions amb mares i pares (sessions grupals de formació, entrevistes, entrevistes conjuntes, conferències i sessions informatives).
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
UJI | UJI-B2019-29 | EVOLUCIÓN, ANTECEDENTES Y CONSECUENTES DEL DESAGRADO SOCIAL EXPRESADO POR Y HACIA LAS CHICAS. ESTUDIO LONGITUDINAL A LO LARGO DE LA EDUCACIÓN PRIMARIA. | 01/01/2020 | 31/12/2022 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Arte contra el bullying: Una experiencia y una propuesta de asignatura optativa en educación primaria Article
Ghislaine Marande Perrin, Ana Mercedes Vernia Carrasco.
ARTSEDUCA; 34 pp. 205-217. (2023). ISSN: 2254-0709
The Evaluation of Family Support Programmes in Spain. An Analysis of their Quality Standards Article
Victoria Hidalgo, Beatriz Rodríguez Ruiz, Francisco Juan García Bacete, Raquel A. Martínez González, Isabel López Verdugo, Lucía Jiménez.
PSICOLOGÍA EDUCATIVA; 1 pp. 35-43. (2023). ISSN: 1135-755X
Reasons for disliking a classmate: A comparative study with Spanish and Portuguese students Article
Francisco Juan García Bacete, Sofía Freire, Ghislaine Marande Perrin, Patricia Gamboa.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH; 105 pp. --. (2021). ISSN: 0883-0355
Francisco Juan García Bacete, Jesús Fermín Rosel Remírez.
ANALES DE PSICOLOGÍA; 1 pp. 101-103. (2021). ISSN: 0212-9728
Francisco Juan García Bacete, Victoria Muñoz Tinoco, Ghislaine Marande Perrin, Jesús Fermín Rosel Remírez.
SUSTAINABILITY; 5 pp. 1-28. (2021). ISSN: 2071-1050
Francisco Juan García Bacete, Gonzalo Musitu Ochoa, Anna LLopis Lluesca.
INFAD(International Journal of Developmental and Educational Psychology); 2 pp. 33-50. (2019). ISSN: 0214-9877
Francisco Juan García Bacete, Ghislaine Marande Perrin, Amori Yee Mikami.
JOURNAL OF SCHOOL PSYCHOLOGY ; 77 pp. 124-138. (2019). ISSN: 0022-4405
Propuesta de un repertorio bibliográfico sobre enfermedad crónica avanzada y cuidados paliativos Article
José M. Tenías Burillo, José R. Navarro Sanz, Virginia Elena Carrero Planes, María Jesús Castellote.
MEDICINA PALIATIVA; 1 pp. 77-83. (2019). ISSN: 1134-248X
Parenting styles, cyberaggression, and cybervictimization among adolescents Article
David Moreno Ruiz, Belén Martínez Ferrer, Francisco Juan García Bacete.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR ; 93 pp. 252-259. (2019). ISSN: 0747-5632
Children’s Awareness of Peer Rejection and Teacher Reports of Aggressive Behavior Article
Francisco Juan García Bacete, Ghislaine Marande Perrin, Barry H. Schneider, Antonius H. N. Cillessen.
INTERVENCION PSICOSOCIAL; 1 pp. 37-47. (2019). ISSN: 1132-0559
Interpersonal Perceptions of Adverse Peer Experiences in First-Grade Students Article
Francisco Juan García Bacete, Inmaculada Sureda García, Victoria Muñoz Tinoco, Irene Jiménez Lagares, Ghislaine Marande Perrin, Jesús Fermín Rosel Remírez.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; 9 pp. --. (2018). ISSN: 1664-1078
Treballs presentats en congressos publicats
Niños y niñas en relación: amistades, enemistades y grupos en clave de género
M. V. Muñoz Tinoco, Francisco Juan García Bacete, I. Jiménez Lagares, Ghislaine Marande Perrin.
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD. Salamanca (España)
2019. ISSN: 0214-9877
Francisco Juan García Bacete, Ghislaine Marande Perrin, M. Victoria Muñoz Tinoco, Irene Jiménez Lagares.
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD. Salamanca (España)
2019. ISSN: 0214-9877
Razones de desagrado en las chicas de cuarto, sexto y octavo curso en Portugal
S. Freire, P. Gamboa, Francisco Juan García Bacete.
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD. Salamanca (España)
2019. ISSN: 0214-9877
Meta-percepción social en primer curso de educación primaria. Diferencias de género
Ghislaine Marande Perrin, Francisco Juan García Bacete, M. V. Muñoz Tinoco, Irene Jiménez Lagares.
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD. Salamanca (España)
2019. ISSN: 0214-9877
El cruce entre las nominaciones emitidas y las percibidas. Realismo y Ajuste Perceptivo
Francisco Juan García Bacete, Ghislaine Marande Perrin, Irene Jiménez Lagares, Victoria Muñoz Tinoco.
IX Congreso Internacional de Psicología y Educación (CIPE 2018). Logroño (España)
AFID Congresos S.L., 2018. ISBN: 9788409028542
Identificación de los tipos sociométricos. Ventajas de los métodos de probabilidad
Francisco Juan García Bacete.
IX Congreso Internacional de Psicología y Educación (CIPE 2018). Logroño (España)
AFID Congresos S.L., 2018. ISBN: 9788409028542
Nominaciones de aceptación y rechazo entre iguales recibidas, emitidas y percibidas en los niños y niñas de primero de educación primaria
Ghislaine Marande Perrin, Francisco Juan García Bacete, Victoria Muñoz Tinoco, Irene Jiménez Lagares.
IX Congreso Internacional de Psicología y Educación (CIPE 2018). Logroño (España)
AFID Congresos S.L., 2018. ISBN: 9788409028542
Serveis
Més informació
Paraules clau