Coordinació:
Dep. d'Estudis Anglesos
Nombre de doctors: 5
Àrees d'aplicació:
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
50 % | |
100 % | |
100 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
GV | GV/2019/101 | EL DISCURSO DE LA ATENCIÓN PLENA: ANÁLISIS DE MODELOS METAFÓRICOS EN CONTEXTOS DE INSTRUCCIÓN DE MINDFULNESS Y MEDITACIÓN. APLICACIONES PARA LA OPTIMIZACIÓN PEDAGÓGICA DEL MINDFULNESS Y LA MEDITACIÓN | 01/01/2019 | 31/03/2021 |
UJI | UJI-B2018-59 | EXPRESIÓN METAFÓRICA Y MODELOS COGNITIVOS DE COMUNICACIÓN EN ÁMBITOS ESPECÍFICOS DE LA LENGUA INGLESA (ESP). IMPLICACIONES PRAGMÁTICAS Y PEDAGÓGICAS PARA LA ENSEÑANZA UNIVERSITARIA. | 01/01/2019 | 31/12/2021 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Thematic role mappings in metaphor variation: contrasting English bake and Spanish hornear Article
Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco.
POZNAN STUDIES IN CONTEMPORARY LINGUISTICS; 1 pp. 43-64. (2023). ISSN: 1897-7499
Metaphor can influence meta-thinking and affective levels in guided meditation Article
Antonio José Silvestre López, Daniel Pinazo Calatayud, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
CURRENT PSYCHOLOGY ; 5 pp. 3617-3629. (2023). ISSN: 1046-1310
Jaime Navarrete, Marta Fontana McNally, Ariadna Colomer , Juan P. Sanabria-Mazo, Daniel Pinazo Calatayud, Antonio José Silvestre López, Mark Lau, Galia Tanay, Javier Garcia-Campayo, Marcelo Demarzo , Joaquim Soler, Ausiàs Cebolla , Albert Feliu-Soler, Juan V Luciano .
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; 14 pp. 1-14. (2023). ISSN: 1664-1078
Uses and functions of conceptual metaphor in pedagogical meditation discourse Article
Antonio José Silvestre López.
ESTUDIOS DE LINGÜÍSTICA; 38 pp. 47-72. (2022). ISSN: 0212-7636
Ignasi Navarro Ferrando.
ESP TODAY; 1 pp. 150-174. (2021). ISSN: 2334-9050
Review of Extended Conceptual Metaphor Theory, Zoltán Kövecses Nota crítica / Ressenya / Recensió
Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 25 pp. 329-332. (2021). ISSN: 1697-7750
Conceptual Metaphor in Meditation Discourse: An Analysis of the Spiritual Perspective Article
Antonio José Silvestre López.
GEMA ONLINE; 1 pp. 35-53. (2020). ISSN: 1675-8021
A CLIL Approach: Evolution and Current Situation in Europe and in Spain Article
María Luisa Renau Renau, Sonia Mas Marti.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND RESEARCH; 12 pp. 1110-1119. (2019). ISSN: 2319-7064
Conceptual metaphors and emotion expressions in the English for Specific Purposes classroom Article
Antonio José Silvestre López, Vicente Beltrán Palanques.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 22 pp. 135-152. (2019). ISSN: 1697-7750
Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 22 pp. 21-35. (2019). ISSN: 1697-7750
María Luisa Renau Renau.
EUROPEAN JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING; 4 pp. 151-173. (2018). ISSN: 2537-1754
Llibres
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse
Ignasi Navarro Ferrando. (Edició)
De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Capítols de llibres
Antonio José Silvestre López, Carolina Girón García.
Optimizing Online English Language Learning and Teaching. Springer, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031278242
Neurobiology of Mindfulness for Clinical Practice
María del Valle del Olmo de Dios, María de los Ángeles Ruipérez Rodriguez, Elena Lacomba Arnau, Antonio José Silvestre López, Sergio Elías Hernández Alonso, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
What to know about mindfulness. Nova Science Publishers, -- (Estados Unidos de América). (2020). ISBN: 9781536186208
Innovación docente en la enseñanza de Lenguas mediante herramientas web 2.0
María Luisa Renau Renau.
Enfoques y experiencias de innovación educativa con TIC en educación superior. Universidad de Zaragoza, Zaragoza (España). (2019). ISBN: 9788417873752
Metaphor analysis in discourse. Introduction
Ignasi Navarro Ferrando.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Metaphors in the digital world: The case of metaphorical frames in ‘Facebook’ and ‘Amazon’
Montserrat Esbrí Blasco, Carolina Girón García, María Luisa Renau Renau.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Deliberate metaphors in Buddhist teachings about meditation
Antonio José Silvestre López.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Master Degree Students’ Proposals and Opinions about Innovation in the Secondary Education in Spain
María Luisa Renau Renau.
Education Applications & Developments III. InScience Press, Lisboa (Portugal). (2018). ISBN: 9789899986473
Treballs presentats en congressos publicats
Students’ self-perception of motivation regarding a cybertask integrating different types of online resources in the esp classroom
Carolina Girón García, Antonio José Silvestre López.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
Maria Irene Moreno Rodríguez, Antonio José Silvestre López.
13th annual International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
Image-schematic structures of near, next to and by in the landscape context of The Hobbit
Nuria Flor Fabregat, Ignasi Navarro Ferrando.
XXIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials / XXIII Jornadas de Fomento de la Investigación de la Facultad de Ciencias Humana y Sociales. Castelló de la Plana (España)
2018. ISSN: 1139-5486
Deductive and inductive approaches for teaching conceptual metaphors in the ESP context
Vicente Beltrán Palanques, Antonio José Silvestre López.
INTED 2018. 12th annual International Technology, Education and Development Conference. València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2018. ISBN: 9788469794807
Approaching the vocabulary of emotions in higher-education ESP settings through conceptual metaphors
Antonio José Silvestre López, Vicente Beltrán Palanques.
12th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2018). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2018. ISBN: 9788469794807
Tesis dirigides
The Empowerment of Perceptual Learning Styles with the Use of Social Media in the University Foreign Language Classroom
Autoria: Gargallo Camarillas, Noelia. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/07/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Girón García, Carolina
The polysemy of prepositions at, beside, by, near and next to: The horizontal axis of spatial relations
Autoria: Flor Fabregat, Nuria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 04/04/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
A Contrastive Study of the EFL Vowel System in Native Spanish, French, German and Russian Learners
Autoria: Juan Checa, José Javier. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 03/03/21
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
"Cooking" in the mind: a frame-based contrastive study of culinary metaphors in american English and peninsular Spanish
Autoria: Esbrí Blasco, Montserrat. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 22/06/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Contrasting the Polysemy of Prepositions in English and Albanian
Autoria: Fera, Ardian. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 25/02/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Developing, applying, and testing FILMIP: the Filmic Metaphor Identification Procedure
Autoria: Bort Mir, Lorena. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 09/05/19
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Silvestre López, Antonio José
Més informació
Paraules clau