Tecnologías del Lenguaje, la Terminología y la Traducción

TECNOLETTRA

Lingüística aplicada, traducció, lingüística informatitzada, traducció automàtica, terminologia

Codi del grup: 180

Pàgina web: http://tecnolettra.uji.es

Coordinació
Alcina Caudet, María Amparo
Centre
FACULTAT DE CIÈNCIES HUMANES I SOCIALS
Departament
Dep. de Traducció i Comunicació

Línies d'investigació

• Extracció automàtica de termes i informació conceptual.
  • Desenvolupament de programari lingüístic.
  • Anàlisi de les aplicacions tecnològiques a la terminografia, la traducció i la localització: ús d’Internet, aplicacions d’entorns virtuals compartits i xarxes privades en traducció, ensenyament de la traducció en entorns virtuals, teletraducció.
  • Elaboració de recursos lingüístics, especialment diccionaris i memòries de traducció.
  • Aplicació de les tecnologies estàndard als processos de treball relacionats amb llengües.
  • Aplicació de les tecnologies a la investigació en terminologia i traductologia.
  • Ensenyament virtual de tecnologies lingüístiques.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Assessoria sobre implantació de sistemes de tecnologies de la traducció i terminologia en empreses (traducció assistida, memòries de traducció, bases de dades terminològiques, diccionaris electrònics, corpus).
  • Formació d’experts en tecnologies de la traducció i terminografia.
  • Desenvolupament de recursos lingüístics: corpus electrònics, diccionaris electrònics, ontologies, memòries de traducció, etc., específics per a l’àmbit temàtic que se sol·licite.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Publicacions científiques dels membres del grup

Articles en revistes