Unidades de Traducción de Tipo Fraseológico: Análisis Basado en Corpus Covalt

COVALT corpus, corpus de traduccions valencianes, aspectes textuals i estilístics, fraseologia, col·locacions, concurrències, didàctica de la traducció.

Codi del grup: 170

Coordinació
Guzmán Pitarch, Josep Roderic
Centre
FACULTAT DE CIÈNCIES HUMANES I SOCIALS
Departament
Dep. de Traducció i Comunicació
Personal investigador Dedicació al grup
Marco Borillo, José Manuel 100 %
Oltra Ripoll, María Dolores 100 %
Oster, Ulrike 50 %
Van Lawick Brozio, Heike Anna Berta Margarete 100 %

Línies d'investigació

• Lingüística de corpus i literatura traduïda (bases de dades).
  • Descripció i anàlisi del context traductor en l’àmbit editorial valencià.
  • Difusió d’un corpus electrònic multilingüe de traduccions.
  • Explotació de corpus mitjançant programes de gestió.
  • Caracterització de la llengua traduïda respecte a la llengua original (fraseologia, interferència, normalització, creativitat, estil).
  • Estudi de la contrastivitat entre parelles de llengües (alemany-català/espanyol, francès-català/espanyol, anglès-català/espanyol, espanyol-català, català-espanyol).
  • Disseny d’explotacions didàctiques per a l’ensenyament de la traducció.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• A les empreses editores:
    • Donar a conèixer l’activitat traductora en àmbit valencià (entre 1990 i 2005).
    • Oferir-los un complement a les bases de dades, de freqüències o d’altre tipus, existents en el mercat de la traducció.
    • Subministrar-los una sistematització d’estudis analiticodescriptius que aborden els fenòmens culturals relacionats amb l’activitat traductora.
  • Als investigadors i professors:
    • Facilitar-los l’accés al corpus per Internet.
    • Mostrar-los un corpus representatiu de la manera de traduir narrativa (en context valencià).
    • Subministrar-los un corpus que els servisca d’instrument pedagògic per a l’ensenyament de la traducció en les diverses combinacions lingüístiques.
    • Ampliar l’oferta d’hipertextos en xarxa per a aplicacions i usos diversos.
    • Col·laborar en l’estudi de multitud de fenòmens i recursos literaris i narratològics, habitualment imperceptibles en altres formats.
    • Suport als lingüistes aplicats que aborden la contrastivitat entre llengües i que cerquen una base documental sòlida i fiable per a l’ensenyament de segones llengües.
  • Als estudiants de traducció i de filologies:
    • Ajudar-los en aspectes de lingüística contrastiva i de caracterització de les llengües objecte d’estudi.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Projectes d'investigació finançats amb fons públics

(Veure detalls)