Mejora de la Calidad Agroalimentaria

Avaluació instrumental qualitat organolèptica, avaluació qualitat nutritiva, millora qualitat, control qualitat, optimització sistemes producció, selecció material vegetal

Codi del grup: 144

Coordinació
Roselló Ripollés, Salvador Antonio
Centre
ESCOLA SUPERIOR DE TECNOLOGIA I CIÈNCIES EXPERIMENTALS
Departament
Dep. de Ciències Agràries i del Medi Natural
Personal investigador Dedicació al grup
Valcárcel Germes, María Mercedes 100 %
Personal investigador en Formació Dedicació al grup
Ibáñez Vidal, Ginés 100 %
Martí Renau, Raúl 100 %

Línies d'investigació

• Millora de la qualitat organolèptica i funcional de la tomata:
    • Desenvolupament de metodologies de predicció ràpida en camp de característiques de qualitat interna per mitjà de tecnologia NIR.
    • Desenvolupament de metodologies multiorganolèptiques electròniques per a la caracterització de la qualitat organolèptica (sabor i aroma) en cvs i varietats tradicionals de tomata.
    • Quantificació de components implicats en la intensitat de sabor (en sucres i àcids orgànics).
    • Quantificació de compostos implicats en la qualitat funcional (vitamina C i carotenoides).
    • Avaluació de la influència de l’ambient i les tècniques de cultiu en l’expressió de característiques de qualitat.
    • Determinació del control genètic de l’acumulació de compostos relacionats amb la qualitat organolèptica i funcional.
  • Millora de la qualitat organolèptica i funcional en pimentó, meló i meló d’Alger.
  • Millora de la qualitat comercial de plàntules ornamentals.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Aplicació de sistemes multiorganolèptics electrònics a la caracterització de perfils organolèptics de qualitat en fruits (tomata, pimentó, meló, meló d’Alger, cítrics).
  • Predicció de característiques de qualitat interna en fruits per mitjà de sistemes NIR.
  • Determinació de compostos implicats en la intensitat de sabor (sucres i àcids orgànics fonamentalment) en tomata, pimentó, meló, meló d’Alger i cítrics.
  • Determinació de components funcionals de qualitat (vitamina C, carotenoides, etc.) en fruits (tomata, pimentó, meló, meló d’Alger, cítrics).
  • Avaluació de la influència de diferents tècniques de producció i maneig postrecol·lecció sobre la qualitat interna de fruits.
  • Assessorament en estratègies de selecció de material vegetal hortícola per característiques de qualitat interna.
  • Assessorament en control integral de qualitat de productes hortícoles i fructícoles.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Projectes d'investigació finançats amb fons públics

(Veure detalls)