Psicología de la Salud: Prevención y Tratamiento

Psicologia de la salut, malalties cròniques, infecció per VIH/Sida, mort i dol, promoció de la salut, salut sexual, teràpia sexual.

Codi del grup: 112

Pàgina web: http://www.unisexsida.uji.es

Coordinació
Ballester Arnal, Rafael
Centre
FACULTAT DE CIÈNCIES DE LA SALUT
Departament
Dep. de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia
Personal investigador Dedicació al grup
Castro Calvo, Jesús 100 %
Gil Juliá, Beatriz 100 %
Giménez García, Cristina 100 %
Ruiz Palomino, Estefanía 100 %

Línies d'investigació

• Confecció i validació de qüestionaris per a l’obtenció de dades relacionades amb els hàbits de salut aplicables al desenvolupament de programes d’intervenció.
  • Origen i evolució de les actituds i hàbits relacionals amb la salut des de la infància fins a la segona joventut.
  • Desenvolupament i eficàcia de programes de prevenció de la SIDA aplicat a distints col·lectius (població general, estudiants universitaris, homosexuals, treballadors del sexe).
  • Desplegament i aplicació de programes d’intervenció psicològica a pacients amb infecció per VIH/SIDA per a millorar la seua qualitat de vida i augmentar l’adhesió al tractament.
  • Intervenció en context sanitari: intervenció psicològica a pacients familiars i personal sanitari en UCI, cures al final de la vida, oncologia...
  • Promoció de la salut sexual.
  • Homosexualitat, bisexualitat i transsexualitat.
  • Compulsivitat sexual i addiccions sexuals: addicció al cibersexe, al sexe, parafílies i problemes relacionats amb la falta de control dels impulsos sexuals.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Elaboració, desenvolupament i seguiment de programes de promoció de salut i prevenció de riscos.
  • Desenvolupament i avaluació de programes d¿intervenció psicològica per a millorar la qualitat de vida en contextos sanitaris.
  • Assessorament i orientació a professionals i usuaris en el context de la salut.
  • Programes de promoció de la salut sexual.
  • Programes de prevenció de l’homofòbia, bifòbia i transfòbia. Atenció psicològica a persones amb aquestes característiques.
  • Tractament de distints problemes relacionats amb la falta de control dels impulsos sexuals: programa de tractament de l’addicció al cibersexe.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Projectes d'investigació finançats amb fons públics

(Veure detalls)