Ingeniería Térmica

GIT

Cogeneració, refrigeració, climatització, nous refrigerants, enginyeria acaba, eficiència energètica.

Codi del grup: 107

Pàgina web: http://www.git.uji.es

Coordinació
Cabello López, Ramón
Centre
ESCOLA SUPERIOR DE TECNOLOGIA I CIÈNCIES EXPERIMENTALS
Departament
Dep. d'Enginyeria Mecànica i Construcció
Personal investigador Dedicació al grup
Llopis Doménech, Rodrigo 100 %
Sánchez García-Vacas, Daniel 100 %
Personal investigador en Formació Dedicació al grup
Catalán Gil, Jesús 100 %

Línies d'investigació

• Sistemes de producció de fred: compressió simple i multietapa (directa i cascada), sistemes d’absorció.
  • Aplicació del fred a refrigeració comercial, industrial i climatització (edificació i transport).
  • Utilització de fluids naturals (CO2 - R744).
  • Aprofitament de calor residual per mitjà de cicles Rankine amb fluids alternatius.
  • Avaluació energètica de processos industrials.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Anàlisi tèrmica en instal·lacions industrials (aprofitament energètic de calor residual, etc.) i edificació orientada a l’estalvi energètic.
  • Redisseny d’instal·lacions per a adaptar-les als nous requisits del reglament europeu núm. 2037/2000.
  • Estudi i avaluació d’impacte tècnic/energètic de modificacions en una instal·lació industrial.
  • Investigació i desenvolupament en el camp de nous refrigerants i comportament energètic.
  • Estudi i disseny d’instal·lacions tèrmiques industrials, cogeneració, altres tècniques d’aprofitament energètic, climatització, refrigeració, etc.
  • Manteniment predictiu i revisió d’instal·lacions amb termografia infraroja.
  • Cursos de formació en climatització, refrigeració, termografia IR entre altres.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Projectes d'investigació finançats amb fons públics

(Veure detalls)